Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 11 mars 2016

Av Malin - 11 mars 2016 06:18

Jag har precis städat en vän ut ur mitt liv. Vi lärde känna varandra på facebook genom vår gemensamma (trodde jag) support till en klubb. Vi hade mycket att prata om & hon kom hit på besök en vecka, vi hade jättetrevligt & kommande sommar hade vi planer på att hon skulle hälsa på igen. Så blir det INTE för jag gillar inte folk som först utger sig för att vara någon de inte är & sedan kräver att folk ska acceptera henne när hon går ut med att hon för flera år sedan konverterat till islam.


Jag har absolut INTE något emot muslimer, inte på något sätt, jag har ju för tusan varit gift med en muslim MEN när folk leker med en religion & tror att att de är muslim för att de bär hijab & säger Insha'Allah i tid & otid då blir jag förbannad.

Jag frågade henne om hon är en rättrogen muslim... Om hon slutat äta gris... Det har jag aldrig ätit... Inte?  sa jag, du åt det ju när du hälsade på mig... Då måste du ha ljugit kastar hon ur sig... NÄÄÄ FÖR DU FRÅGADE INTE VAD -DET VAR FÖR KÖTT så lägg ner det på en gång.

Jag frågade om hon ber 5 gånger per dygn... Har hon slutat dricka alkohol... Jag frågade om man är en bra muslim när man blir gravid utom äktenskapet... Hon tyckte att jag hårddrog när jag ställde de frågorna. Nä det tycker jag inte men allt verkar vara lika hastigt påkommet som när hon låtsades vara supporter.


Det som gör mig mest förbannad är att hon själv suttit framför mig & inte kanske kastat skit på islam men inte heller pratat gott om det. Och för bara ett tag sedan lade hon ut på facebook en artikel som var rasistisk & hatisk mot islam. Då var det jag som skrev till henne att lägga ner det eftersom det är sådana som skapar hat hos de ensamma dårarna som vill tillhöra en grupp & sedan utför vansinnesdåd mot muslimer.


Nä, nu har jag städat bort henne för det är INTE samma människa jag lärde känna.


Lite så här känns det som att många gör även om just detta var ett skämt  



Ja ja, från det ena till det andra så är det ju fredag idag igen, tänk vad veckorna går fort. Känns som att det är vår i luften & snart är påsken här. Efter det lär det gå fort & snön smälter, det blir grönt & sommaren är på väg. Underbara sommaren som jag har saknat dig. Saknar att kunna gå ut på balkongen, vattna blommorna, plocka lite vissna knoppar & sedan sätta mig med ett korsord & en kall dryck i solen. Att kunna ta en liten prommis med Wilma & efter sitta på en bänk & titta ut över Kalixälven & bara njuta.


Dessa foton är från pappas kolonilott nere vid älven  

 

Pappa ja.... Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra för idag är det hans födelsedag, hela 84 år blir han våran goa pappa. Jag sa att jag kunde göra en tårta men han tyckte inte jag med mitt ben ska stå vid diskbänken så han var ut & köpte en. Sedan när vi ändå var ut så inhandlades lite fika & drickor ifall att min brors barn kommer ihåg honom & kommer med sina barn. Grattis pappa Inge, du är guld värd.

 

 

Så det var nog allt för mig idag, hoppas att ni alla får en riktigt fin helg & att solen kommer skina härligt på oss.

 

Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards