Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 6 april 2016

Av Malin - 6 april 2016 07:15

Kommer så väl ihåg att var onsdag morgon, på Tallink Siljas infon, sa Maria att nu var det keskiviikko & då kändes det som att snart är det helg. Saknar tiden där, älskar ju att sälja så det jobbet passade mig riktigt bra & sedan hade man ju dessutom så otroligt bra kollegor vid sin sida. Och vilka företagsfester ha ha ha... Men de kan ju inte bli annat än bra när man trivs i sällskapet. Sedan saknar jag givetvis de roliga kryssningarna som jag privat åkte på, visst kan jag åka nu med men inga gratishytter & måltider nu inte...

 

 

Igår var jag med min far till Boden då han skulle prova ut nya glasögon, man tjänar på att åka de milen för här skulle det bli nästan 6000:- för ett enda par medan han på butiken i Boden får 2 par, som dessutom har glas som blir mörka i solen, för 2700:-. Det är verkligen skillnad måste jag säga & då han tagit från dem tidigare vet vi ju att de har bra glasögon.

Blev så att vi åkte runt lite i Boden, vad in på DollarStore dels, orkade inte gå på så mycket då jag har kryckorna igen. Vi åkte förbi Försvarsmakten, pappa hade mycket minnen att berätta från sin tid där. Passade på att fota lite.

 

 

Wilma är så rolig när vi åker bil, hon har absolut inte ro att ligga ner utan ska hela tiden ha koll men man märker att hon blir trött då hon nästan hela tiden lägger huvudet på min axel. Ligger det gör hon när vi står parkerade.

 

 

Jag köpte på DollarStore Supersalta Flakes som jag ska ha när jag bakar, funderar på att hitta på en egen kaka som ska ha lite hallonkola aktig topping med dessa flakes på. Tror faktiskt att det skulle kunna bli riktigt gott.

Har en tanke på att göra en mördeg & göra småkakor i mazarinformar, sedan kanske en hallonkola i & flakes som topping.... Vad tror ni som bakar om det? Eller ni som helt enkelt bara gillar att fika.

 

 

I måndags kom så äntligen min vinst från Tidningen Nära, det blev en glad överraskning & de hade verkligen skickat sådant som jag kan behöva. Kändes som att den som plockat ihop nästan visste vem jag var, hur jag mår & är som person ha ha ha... Ska faktiskt ta & börja läsa boken för det finns garanterat verktyg för mig i den.

 

     

 

Nä, nu ska jag ta & ta tag i livet, diska lite, plocka lite, dammsuga för usch vad det dras in sand denna åretiden. Nog för att jag gillar sandstränder men inte vill jag ha en i hallen. Hoppas att ni alla får en riktigt fin onsdag & vet ni... Snart är helgen här igen.

 

Tjillevippen

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards