Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 11 april 2016

Blandad kompott (som alltid)

Av Malin - 11 april 2016 08:42

Ja ni som någon gång läst min blogg vet ju att jag har snabba kast mellan ämnena, blandad kompott med andra ord.


Idag är det måndag, tråkigt att helgen skulle gå så fort även om nu alla dagar är sig lika när man är "mellan två jobb" som det så fint heter numer. Har varit ut med Wilma vid 5, somnade om någon timme & vaknade som vanligt av värk men det var helt ok då det var dags att stiga upp ändå. Fått i mig lite frukost & kan ta det lite lugnt då jag inte har någon inplanerat förrän vid lunchtid då jag ska till sjukgymnasten. Knäet känns lite bättre i alla fall men det är frustrerande att inte kunna hålla igång som man är van vid än, detta sista halvåret har varit skit rent ut sagt & det som är ett tråkigt resultat är ju att vikten gått upp då man inte kan förbränna det man intar på samma sätt.

Har nu i alla fall på snart 3 v inte druckit en läsk, förra veckan började jag lägga mindre portioner på tallriken & hoppas snart att knäet ska vara så pass bra att jag kan börja ta kortare promenader.

Ska be att få lite fler övningar idag hos sjukgymnasten som jag kan göra hemma, bäst att lyssna på honom & inte börja med något själv som fördröjer helandet.


Det finns en radiokanal på nätet som heter Raggarradio, så otroligt skön musik & den kanalen brukar jag ha på när jag tar en dusch. För 1,5 v sedan var det en riktigt medryckande låt, tror att det var Runaround Sue & Malin blev så uppspelt att jag gjorde något hastig danssteg & hipps vips så var knäet dåligt & kryckorna åkte fram så... Efter det kan jag säga att dansa i duschen inte är något för mig ha ha ha... Så gillar ni medryckande "raggar musik" gå in på www.raggarradio.se



Helgen har varit ganska lugn & skön, har åter tagit fram mitt broderi för att inte sitta framför datorn när jag har tid över, bättre att få den klar tänkte jag så att jag får fortsätta med ett annat broderi som jag hållt på med i flera år men ibland lägger undan då det är så otroligt mycket räknande i det.


På lördag kväll hade jag Mari över på kvällen, det är den kvällen som jag brukar göra något gott så det blir typ som lördagsgodis. Denna lördagen fick det bli den gamla efterrätten Gino, varm frukt med riven vit choklad över som man har i ugn & serverar med glass till. Givetvis hade jag köpt för lite kiwi som jag skulle ha i botten & fick lite smått panik, hittade en bork med mandarinklyftor i kylen & fyllde ut med dem, sedan ett lager bananskivor för att avsluta med hallon & choklad... Jag var väldigt skeptisk till mandarinen men det fungerade faktiskt & det blev en väldigt läskande men inte söt efterrätt.



Småpysslade hemma & när jag vattnade blommorna slogs jag av mina julstjärnor som fortfarande lever... Jag brukar ha otur med dem & de brukar tappa alla blad efter typ 2 veckor men inte nu... Nej nej, så här fina har jag aldrig haft & de bara skjuter & blir tätare så jag har bestämt att de får leva & planteras ut i större krukor till sommaren på balkongen. Får jag ha lite juligt där med ha ha ha...



Från det ena till det andra igen... Fick tidigare några parfymprover & jaaaaaa nu har jag 2 nya favoriter förutom min vanliga Chanel No5 & Giorgio Beverly Hills...

Bvlgari Omnia Indian Garnet & Michael Kors Sexy Amber har jag nu testat & jag kan varmt rekomendera dem, otroligt behagliga dofter utan att bli så där stickande i näsan & för starka. Jag som har astma reagerade inte på dem. Så nästa gång jag inhandlar en ny doft så blir det någon av dem.


   


Nä nu ska jag ta & gå ui sovrummet, ta bort lakanen som ska tvättas i eftermiddag när jag har bokat tvättstugan. Ska även dammtorka & dammsuga lite så att det blir representativt här hemma.


Ha en riktigt fin dag alla där ute & vet ni vad, snart är det fredag igen.


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards