Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 3 maj 2016

Av Malin - 3 maj 2016 11:27

Halloj alla glada men även ni mindre glada, hoppas att alla mår underbart & att ni har soligt & fint som här i norr. Visst känner man att luften är kall än men sommaren är ju på väg så kan man annat än välkomna varje solig dag.



Jag har äntligen börjat få rätsida på sömnen om nätterna, jag vet att det inte är optimalt än men sover i alla fall mer än 2-3 timmar/natt som jag gjort de senaste 2,5 åren. Skönt sedan att vakna sakta om morgonen & inte stressa runt.

Checkade facebook & läste nyheterna, på en väns sida hade man delat ett blogginlägg från en tjej som gått ner i vikt. Jättebra gjort tycker även jag eftersom jag vet hur svårt det kan vara att gå ner, när jag kikade in på bloggen så fanns det givetvis före & efter bilder som sig bör, inget fel med det... Men jag blir varje gång lika fundersam varför de som gått ner så mycket ska klä av sig så mycket som möjligt på nya foton & ta sexiga bilder?

Jag menar man kan visa att man är smal på ett smakfullt sätt så min fråga var just varför man väljer att göra det & direkt så kom svaret att man var trött på sådant näthat... Näthat????? Jag hade en normal fråga & dömde inte någon, frågar man inte får man inget veta.

Jag har varit med om något liknande på mitt tidigare jobb, en supersöt tjej med övervikt... Hon hade typ romantiska kläder alltid & det passade verkligen henne. Sedan gjordet en gastric bypass & efter att ha rasat i vikt så höll jag på att svälja micken på headsetet när hon kom en dag... Djup urringning, kortaste kjolen som slutade typ under skinorna, höga stövlar & hårt sminkad. Hon var ju samma person när jag pratade med henne givetvis men jag förstår liksom inte varför man väljer det. Någon som kan få mig att förstå av er läsare?  

Och näthat??? Nej, jag dömmer verkligen inte folk & hatar, mobbar osv men ibland kanske jag funderar på något & då måste jag ju för all del få fråga....


Förövrigt så kämpar jag själv med min övervikt & tycker att alla som verkligen klarar att gå ner är jätteduktiga, det krävs vilja & karaktär vilket det känns som att jag saknar totalt just nu.

Blivit erbjuden gastric bypass för några år sedan men tackade nej då jag märkte att jag kunde gå ner själv. Dessutom tänker jag själv framåt för det blir ju liksom inte bara en operation utan sedan ska överflödig hud bort på tex mage, lår & överarmar. Dock ser jag inget fel i dem som tar chansen & gör den operationen då jag själv faktiskt ibland haft de tankarna.

Nej, bara att kämpa på på mitt eget lilla vis där det går väldigt sakta men säkert   



Nu har jag varit ut en tur för ett papper som skulle ha en underskrift, ska nämligen påbörja arbetspraktik till veckan i en reception för att se hur mina knän klarar av det. Ska bli så otroligt roligt att komma ut bland folk & där passerar det en hel del människor. Har dock uppfattat det som att de framöver inte kan anställa så har bestämt med arbetsförmedlaren att jag är där 4 v & under tiden fortsätter jag söka ett annat företag som kan ta emot mig.

Det är pga mina knän som jag nu ska försöka hitta ny inriktning vad gäller jobb, jag kommer ju aldrig mer kunna stå 8 timmar i en butik som jag gjorde tidigare. Försäljning är ju dock det som jag brinner för oavsett om det äri butik eller som när jag sålde kryssningar över telefon. Nå, alltid roligt att prova på något nytt.


 


Har även varit ner vid älven & äntligen har isen rört sig så att vi får öppet vatten woooo hoooooo...... Men det känns i luften på en gång, kalla vindar brrrrr..... Men det är bara några dagar & sedan blir det varmare.


 


Till veckan ska min älskling genomgå sin 3:e stamcells transplantation, hoppas nu att denna ger en ordentlig skjuts så att proverna blir bättre & allt går åt rätt håll. Idag har han premiärtur med hojen vilket han har längtat efter så mycket & jag är så glad för hans skull att han får komma ut med den på vägarna då jag vet hur mycket det betyder.

Det är en sådan otroligt snäll man, är så glad att vi råkade på varandra på facebook av en ren slump. Tänk, när man minst anar det så händer det att man träffar någon. Och jag är så glad att han redan har barn & inte vill ha fler eftersom jag inte kan få barn. Och allteftersom vi lärt känna varandra så är det så otroligt vad mycket vi är lika i våra tankar, vad vi gillar osv... Jag brukar säga att jag träffat min manlige motsvarighet. M jag älskar dig.



Nä nu ska denna damen åter ta tag i livet eller disken i alla fall ha ha ha... Ha en riktigt fin dag alla. 


Tjillevippen





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards