Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 14 maj 2016

Av Malin - 14 maj 2016 11:46

... Åt mig själv ha ha ha... Har ju så många armbandsur & ofta ska man byta batterier, korta/förlänga länkar eller byta armband & varje gång man får det fixat kostar det. Jag menar, bara ett batteribyte kostar ca 100:-, varför då inte göra det själv i stället, har ju jobbat med det men har inte rätta verktygen. Nu ska det bli ändring :)



Och lördag idag, guuuudars vad skönt med 2 lediga dagar. Men jag känner att knäna gör ont idag så har kastat i mig ett piller & hoppas smärtan ger med sig så att jag kan ta tag i städningen.

Har i alla fall varit ut med lilla damen så hon fick göra sin morgontoalett, efter var jag & handlade så nu börjar det lukta av karrésteken jag har i ugnen. När jag ändå var på affären passade jag på att handla 2 Celsius, en till nu så jag får sprutt inför städningen & en till i kväll så jag håller mig vaken när Mari kommer på besök. Köpte den nya med smaken Hallon/Acai & den var verkligen supergod så den kan jag varmt rekomender.



Vet dock inte vad det blir till att se på TV i kväll, Gladiatorerna eller Eurovision... Har inte sett en enda av delfinalerna då  jag inte är någon älskare av detta spektakel, det skulle varit somk förr... En enda stor tävling & inte en massa tjaffs innan så att man tröttnat innan det ens är final. Kanske helt enkelt blir gladiatorerna först & Eurovision efter... Ja ja, hur som hellst är det trevligaste i alla fall att Mari kommer över :)



Arbetspraktiken går bra, sitter i receptionen på Kommunen. Är helt ok men jag skulle vilja ha mer att göra känner jag då timmarna kan gå långsamt ibland när det blir lugnare. 3 veckor kvar i alla fall så får jag se vad som händer efter det, har lite planer men delger dem inte än då jag inte är helt säker på hur det blir.

Det är i alla fall skönt att få komma ut om dagarna, se folk & få göra lite nytta i alla fall vilket jag hoppas att jag gör ha ha ha... Här under ser ni lite av min utsikt då jag inte villa fota dataskärmarna jag har framför mig.



Funderat lite på ett sommarprojekt... Har 2 stolar som jag fått av min far som hans pappa (min farfar) har gjort. Tänkte slipa & måla om dem plus klä om sitsen i något klatchigt tyg. Perfekt att göra nu på sommaren, kan jag slipa nere på ängen vid kolonilotten & måla ute i solen på min balkong. Funderade på ett snyggt tyg med döskallar & måla stolarna i tex blekrosa. Jag har ju mesta delen vitt i sovrummet & tänkte att det skulle vara roligt med lite färg där inne. Detta tyget här under funderar jag på eftersom jag tycker det är superfint.


 


Nej, nu ska denna damen ta tag i livet vilket för stunden bestär av städning.


Ha en riktigt fin lördag alla där ute.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards