Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 3 juli 2016

Av Malin - 3 juli 2016 10:03

Ja det lär bli en lugn & skön söndag inne då regnet öser ner ute. Varit ut med Wilma, åkte ner med min far till hans kolonilott där jag släppte henne men när hon var klar hade hon väldigt bråttom tillbaka till bilen då hon nämligen hatar att bli blöt. Regnet började i går morse & har sedan fortsatt med jämna mellanrum, blomlådan har åkt in under tak så att penseérna klarar sig. Läste någonstans ett inlägg där man sa åt en annan att det kanske är dags att nu byta till "riktiga" sommarblommor. Visst kan man sätta penseér tidigt men jag tycker att de är fina hela sommaren jag, plockar man dem & sköter vattningen så växer de sig kraftiga & får massor med blommor. Köpte ljuslila & har inga planer att byta ut dem ännu.



Nu när jag lade in en bild så ser ni att den som vanligt är i miniatur som man kan klicka på för att få större, jag försökte här tidigare ladda ner appen & blogga men hejsan vad stora bilderna blev där ha ha ha... Någon som har tips på hur man kan få dem som miniatyr i mitten även på mobil blogg så tar jag emot det.


Har även nu på morgonen varit & handlat på ICA, köpte lite kakor & fick en toppenfin burk i retro stil till dem. Passade på att köpa fem peppar sås så får min söndagsmiddag bli karré med pommes, fem pepparsås & sallad. Nu på sommaren blir det så att jag bara äter ett rejält mål per dag, dessvärre kan det ibland bli så att jag skippar de andra målen & det vet jag ju inte är bra om man vill gå ner i vikt. Blir det ju så att kroppen ligger på sparlåga då den inte vet när den får mat igen. Köpte därför lättyoghurt & müsli så jag även har ett lättare mål om dagen.



Som jag skrev i tidigare inlägg så hade en tjej gjort en profil på Facebook i min pojkväns namn där hon spred lögner men även lade ut hans personnummer. Sidan är äntligen nedtagen av facebook efter en sju helsikes massa anmälningar av hans vänner men när han tidigare skrev till Facebook om det som hänt & ville att de skulle ta ner den så fick han bara svaret att det intre strider mot deras regler.... Hur f-n kan det inte göra det? Det är ju brottsligt att göra på detta viset. Jag vet inte om det var pga alla anmälningar eller för att jag bad honom lämna allt material till sin advokat & att han tagit tag i det. Huvudsaken att den nu är nere men man undrar hur många som har läst lögnerna & trott på dem. Han ringde i går kväll & var så ledsen & sa att han inte vet hur mycket mer han orkar, det enda han vill är att leva med mig & sin dotter i lugn & ro. Det som är bra med det som hänt är att vi pratar mycket mer på telefon nu & det känns så bra att få höra hans röst var dag.



I veckan har jag varit rätt irriterad på min ungdoms bästa väninna... Jag & hon har gått igenom så mycket, roligt & tråkigt, vi har rest & flackat runt. Efter att hon gifte sig blev det inte lika ofta då hon har en karl som jag ärligt inte alls tycker om, han har ändrat henne & styr henne. Droppen kom när jag på mitt dåvarande jobb satt & läste platsannonser, då hon just blivit uppsagt & jag såg ett jobb som skulle ha passat henne ringde jag naturligtvis upp för att tipsa henne om detta när jag kom hem. Det var hennes man som svarade "C ska äta nu så du får ringa senare". När hon sedan ringde upp sa jag att detta har jag inte hört sedan tonåren & då var den en förälder som sa det men att hennes man bestämmer när hon ska prata i telefon.... Ja, svarade hon, men det brukar ringa så mycket säljare.... Säljare!!!!! Nu var det ju  inte en säljare utan jag som ringde. Efter det slutade hon höra av sig.

Fine, inget jag tänkte mer på. Så fick vi kontakt igen & blev vänner på facebook efter att hon ringde mig & pratade. Men nu har liksom mitt tålamod tagit slut, hon gillar ingenting, hon kommenterar inga inlägg & hon svarade inte på ett mail jag skickade vilket jag såg att hon läst.

Hur i h-ete tänker hon... En sak är i alla fall klar, hon kommer att ryka som vän på facebook men även ute i verkliga livet där jag kommer att behandla henne som luft de gånger vi råkar på varandra.

Jag har som motto att alltid behandla andra som jag själv vill bli behandlad men när man bevisar att man inte är värd min respekt då jäklar har man skitit i det blå skåpet.



En vän som alltid finns att prata med & som jag kan lita på är Mari, även om vi inte ses varje vecka så är hon ändå den bästa av vänner. Nu har hon åkt ner till Borås & jag får besök av allra finaste Irene från Uppsala om ca 1 vecka. Irene & jag lärde känna varandra på facebook, hon hälsade på & sov över en natt i vintras & nu ska hon bli 3 nätter. Hon är så lättsam att prata med & behaglig som person, ska bli så roligt att ses igen nu när hon åter ska upp till Piteå för att hälsa på sin son som studerar där.

Goda vänner ska man vara rädd om, jag har få men de är mig trogna & det är så jag vill ha det.



Nu från det ena till det andra som vanligt, hoppas att ni hänger med i mina tvära kast ha ha ha... Jag gillar ju inte att gå på bio, sist jag besökte biografen var när första Sex & The City filmen släppten & nu verkar det som att det kan ske igen... Absolutely Fabelous, Patsy & Edina i högform, den måste jag bara se. Såg att den fått bra betyg & att man fick skratta rejält (som alltid)... Någon som sett den?



Nä, nu ska jag kila ner & se om tvättstugan kan vara ledig något idag, skulle behöva tvätta lite. Ha en underbar söndag alla där ute oavsett regn eller solsken.


Tjillevippen 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards