Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 26 april 2017

Av Malin - 26 april 2017 09:02

Goder morgon på er alla där ute, idag är det onsdag & jag känner att i kväll kommer jag att behöva unna mig något utöver det vanliga då jag verkligen mår skit. Eller får man må dåligt? Av någon konstig anledning så tror ju alla att allt är ok för att man skrattar, man tänker aldrig på att en människa lägger på en mask för att dölja hur man mår och för att skydda sig själv.


Anledningen till dessa tankar är gårdagen på kursen, när man bestämmer saker åt mig utan att fråga mig om jag har något annan inplanerat. Den ena damen som jobbar här kom in, satt ner & frågade hur jag känner för en praktik på ett ställe och jag sa ja eftersom jag själv haft kontakt med dem i höstas. Sedan kommer den andra människan in med bokad tid för att jag ska fara och prata med dem UTAN att ha kollat med mig om det passar och givetvis bokat in då jag har möte med engelskaläraren för ytterligare ett prov. 

Det kanske inte skulle vara så allvarligt om det var första gången men senast för 2 v sedan hade hon bokat in ett möte med en kanslist för en klubb. Då skulle jag dit på intervju för en praktik men ingen, absolut INGEN hade pratat med mig & hört om jag ens vill jobba där för i slutändan ska det ju faktiskt leda till ett jobb.

Jag var så arg i går så att jag kokade inombords, man ser bara på sina jäkla statistiker och glömmer helt bort människan i sin jakt på fina resultat. 

Alla och jag menar ALLA som jobbar med att hjälpa människor ska gå en kurs i social kompetens och lära sig lite i alla fall om att läsa av människor. Varför jag blir så upprörd är för att man inte accepterar mitt beslut om att börja studera utan bara kör sitt eget j-a race. 

Jag är glad att jag har ett möte inbokat på AF i morgon så att jag får prata om MINA EGNA planer för framtiden.

På kvällen skrev jag av mig på fejjan och efter ett tag när jag skrivit med några vänner kom jag på mig själv att tårarna bara rann nedför kinden. Att tvinga sig själv ut från bubblan & bygga upp sin självkänsla/självförtroende för att sedan få det raserat av människor som tror att de kan allt är riktigt j-a jobbigt.



Annars var väl gårdagen rätt ok, jag blev klar med min rapport som jag idag på 40 minuter ska låta min engelskalärare se igenom, hoppas på ännu ett godkänt prov.

Efter kursen åkte jag till Nyborg & lämnade ryggsäcken till Karin, blev där ett tag då det är så länge sedan vi setts så vi hade en hel del att surra om. Idag ska jag få hämta den, ser så fram emot att börja använda denna underbara väska i ulltyg av vackraste färger som passar perfekt till en dysterkvist i svarta kläder.

Är man konstant klödd i svart så får man piffa upp med färger i form av skor/väska/accessoarer. Och träningsskorna som kom i går var verkligen en färgklick de med och som alltid skööööna Saucony, älskar de skorna så nu gäller det bara att gå in dem och få dem formade efter fötterna.



Nå nu ska jag gå igenom rapporten en extra gång, hatar att lämna in halvfärdiga saker... Måste även börja se på allt som är bra i det jag lämnar in eller uppgifter men jag har alltid haft så höga krav på mig själv så har jag inte 100% rätt så är jag inte bra enligt mig själv. Sitter och stirrar mig blind på de få bockar som står vid det som är fel.

Måste skärpa mig...


Hoppas nu att ni alla får en riktigt fin dag och att solen skiner hos er för här verkar den ha tagit rast.


Tjillevippen 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards