Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 2 juni 2017

Fredagsmys kanske....

Av Malin - 2 juni 2017 10:16

Ja kanske att det blir lite fredagsmys i min ensamhet eller jag har ju i alla fall Wilma som sällskap. Kanske något gott till middag och sedan tv kväll med Gladiatorerna som oftast ses med ett halvt öga då jag börjat ledsna. Varför kan man inte komma fram med fler nya program & något jag längtar efter är de nya Morden i Midsomer, inte bara under tiden man visar Allsång på Skansen utan året om. Mer engelska bra deckare och mer intressanta dokumentärer så blir jag nöjd :) Såg här tidigare att man kommit ut med en ny Poltergeist film som jag är sugen att beställa, gillade ju de 3 första som kom när man var ung så kanske att de lyckats med en 4:e. Får se hur jag gör.


I kväll skulle jag ha haft dejt med min brukare men dessvärre så låg hon nu i förkylning och feber så det får bli en annan dag när hon är frisk igen. Märker att det är många som är förkylda nu men jag har faktiskt glarat mig bra, däremot så är ju astman sämre och jag har lagt till allergitabletter som läkaren skrev ut åt mig.

På sändag kommer 3 av ungdomarna från mitt tidigare jobb, ska herrn i sällskapet stå för maten. Vi träffas sista helgen i var månad för lite go mat, yatzy och surr. Alltid lika trevligt.


By the way, var är sommaren??? Den lyser med sin frånvaro men idag lyser den inte ens, den är bara grå, blåsig och kall. I går hann vi med att ha sol, snö, hagel, regn & till och med åska... Allt på en dag, skulle man inte veta bättre så skulle man tro att det är jordens undergång på G ha ha ha...

Nå sommaren kommer, det vet jag, den är bara lite sen men när den väl kommer så blir det en kanonsommar som kommer vara inpå hösten. Det har jag bestämt ;)


Sitter och tittar ut från min lilla fågelholm på praktikplatsen och ser alla blommor utanför Buketten.. Så fint med alla färger, jag har än så länge bara planterat i lådan på balkongen men det ska bli i 2 krukor också och i en ampel. I ampeln var jag lite sugen på dessa jordgubbsamplar, tänk vilken lyx att i lgh kunna plocka lite söta goda jordgubbar när man är på balkongen. Grannen min hade testat en sådan förra året men hon sa att den torkade och dog, kan ju hända att hon inte skötte den väl men är det någon av er som testat så tar jag gärna emot tips om dessa.


Nä nu ska jag fortsätta, tar helg på 2,5 timme så då blir det lite handling och sedan hemåt.


Hoppas att ni alla får en riktigt fin fredag och helg.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards