Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 13 juni 2017

Att bryta gamla mönster & börja må bra igen

Av Malin - 13 juni 2017 08:16

Då var det åter tisdag, solen skiner från en blå himmel och även om det nu inte är så varmt i skuggan så är det +23 i solen vilket är helt ok. Sitter på min praktik där jag slutar kl 12 så då blir det en lunch i solen å balkongen och sedan ska jag inta min badenbaden ett tag. Är dock rätt försiktig så att jag inte bränner mig så det blir max 1 tim som jag ligger i den och vippar tårna till lite Raggarradio.


Igår var det möte no3 med AF:s psykolog som äntligen började förstå varför jag saknar mig själv, den Malin som jag en gång var och i ärlighetens namn var det även först nu som jag själv förstod det.

Att inte kunna göra allt som jag brukade göra, att inte ha något att se fram emot. Det hade jag alltid tidigare, reste ju åtminstone 2 ggr/år men nu säger ekonomin stop och även mina knän som inte kan ta några längre promenader.

När hon hörde hur jag i stället för att konfirmera mig tex jobbade på cirkus i en vecka och sedan drog till Stockholm i 2-3 v... Hur jag var med i tjejprogrammet Silikon som gick på TV3 , där satt jag i tjejsoffan och pratade om att dejta via nätet... När jag drog iväg till Cypern för att utbilda mig till reseledare i 6 v. Plus mycket annat, nu känns det som att livet är slut eftersom det är som att jag inte har något mer att se fram emot.

Jag har totalt låst mig och står och trampar på ett och samma ställe och ser absolut ingen lösning själv så jag hoppas verkligen att de kan hjälpa mig vidare framöver.


En sak till vi tog upp var mitt städ dille.... Men det kommer nog också hemifrån, jag kan aldrig komma ihåg att vi någonsin hadde det stökigt hemma. Mamma höll det städat och fint och vi barn fick i tidig ålder lära oss bädda sängen och städa våra egna rum. Fredag eftermiddagarna när jag konm hem från skolan så var det mitt "jobb" att krypa runt i husets alla rum för att dammtorka alla golvlister.

Kommer så väl ihåg att jag många gånger när jag besökte kompisar tänkte att vad de hade det stökigt hemma men nu har jag börjat fundera på om det var vi som hade det överdrivet rent hela tiden. Inget illa om min mamma, hon var en underbar människa som ville alla gott och som hade sina rutiner och var plikttrogen. Hon är min förebild.

Detta med städningen har blivit så att jag inte bara kan släppa in någon om de ringer på utan att jag är beredd, jag måste veta när någon ska komma och hälsa på och då far jag runt som en tätting i 2 timmar för att det ska vara fint. Tom när sotaren skulle komma drog jag fram spisen, skurade bakom den och skurade kaklet ovanför köksbänken. Och fyyyy om det skulle råkas vara lite disk i diskhon när någon kommer eller om jag inte dammsugit soffan.

Har kommit på nu att det nog faktiskt är som hon säger lite maniskt och jag ska verkligen försöka ändra mig så att jag inte avskärmar mig ännu mer än jag redan gör.


Nästa år fyller jag 50, usch vad gammalt det låter att säga det... 50 år... Ändå känner jag mig ofta som att jag är 20+ i huvudet men 90+ i kroppen. Då har jag i alla fall bestämt mig för att göra något roligt, en liten tripp bara då jag inte kan lämna Wilma alltför länge borta. Kanske en sväng till Budapest för att hälsa på min kusin och hans pappa.... En weekend till London... Får se vad det blir men något må jag hitta på så då har jag i alla fall något att se fram emot.  


Nä nu ska jag fortsätta störa mina kära damer här på praktiken hi hi hi... Bara 3 tim kvar så får jag inta min balkong efter att ha hämtat hem Wilma från "morfar" hennes :)


Önskar er alla en fortsatt fin dag och njut av det fina vädret som jag hoppas även finns hos er.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards