Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 29 juni 2017

Av Malin - 29 juni 2017 08:21

God morgon ska jag väl börja med, hoppas att ni hittills har haft en fin vecka & att den fortsätter likadant. Idag är det näst sista dagen på min praktik, sedan ska jag tillbaka till .. där jag ska ge mig på nästa engelska kurs & sedan prata med studievägledaren om vilka fler ämnen jag kan tänkas lägga till i höst.

Denna gången ska jag läsa en engelsk bok som sedan ska recenseras, jag tänkte att det nog är bäst att jag tar något som är intressant för att det ska gå lättare så jag tror att jag ska beställa en bok av det amerikanska mediet Sylvia Browne. Ska för säkerhetens skull fråga läraren om detta är ok.


Rubriken ja... Har ni funderat på vilka jag nu kommer att skriva? :) I mitt fall så anser jag det vara den äldre generationen i åldrarna 70 och uppåt, visst finns det undantag men har märkt det mer och mer sista tiden. Sista gången var på ICA när jag var och handlade i veckan, 2 äldre damer i typ 80-85 år var och handlade tillsammans. Jag har en sidecut numera, alltså långt hår men på ena sidan rakat så allt dras över på en sida. När de passerade mig så säger de högt "ja de bryr sig inte alls om hur de ser ut i håret numera".... Ehhhh vänta nu, vi lever inte kvar på 30-talet, med andra ord sover jag inte med papiljotter & vill inte heller se ut som en tant i håret och förresten vem är de att döma mig? Det som gör mig mest förbannad är att de inte har en enda tanke på att deras komentarer faktiskt kan såra människor de talar om. Det sårade inte mig men vem vet vem som råkar ut för deras pikar nästa gång.

I efterhand så är jag ledsen att jag inte gick fram och sa "Ursäkta mina damer, jag kunde inte undgå att höra er komentar om mitt hår. Ni äldre pratar alltid om dagens generation och hur vi beter oss men en sak kan jag säga att vi har, i alla fall de flesta av oss, blivit begåvade med social kompetens där vi lärt oss att inte göra oss viktiga på bekostnad av andra".  Jag tycker att det är så oooootroligt fult att bete sig som de gjorde & i deras ålder bör de väl ändå veta bättra kan man tycka.

Jag hann inte mer än till kassan, då fick jag 2 äldre herrar i 80-års åldern... "Ja allt som händer är ju muslimernas fel, det är ju bara att se oss om i världen.... Aaaaaallt är muslimernas fel". J-a stolpskott, det största terrordådet som skakat norden var en kristen norrman som utförde. Men man läser tidningar, man lyssnar på rasister och själv har man inte ens tilltalat en muslim någon gång och ändå vet man hur ALLA muslimer är.

Jag försvarar inte terrordåden som utförst sista åren, absolut inte, men man får för tusan inte stå och dra alla över en kant.

Det sista exemplet jag ska ta upp skedde för någon månad sedan när jag som mår dåligt och knappt går ut och handlar när det är mycket folk ute äntligen hade tagit mod till mig och tänkte jag går in på Willys en söndagmorgon då det inte är mycket folk.... När jag kommer in står det 3 äldre herrar, också i 80-års åldern och samtalar, de brukar spendera mycket tid där inne på "ljugarbänken". När jag hade passerat hörde jag den ena säga högt till de andra "hon var stor men hon bryr sig inte".... Bryr jag mig inte???? Vad f-n vet den idioten om mig???? Jag har kämpat med min vikt sedan jag var 23 och när min mamma dog gick jag upp 10 kg på en månad, vad f-n vet han om att jag inte bryr mig???? Då ångrade jag mig också efteråt, att jag inte hade vänt om, gått fram till mannen och sagt "Ursäkta, men känner du mig? Vet du vad jag har varit med om? Vem är du förresten att döma mig? Jag tycker att du ska dra igen foderluckan och ta en ordentlig titt på dig själv i stället."

Jag är i alla fall glad att jag är en bättre människa än dem på det sättet att jag inte väljer att trampa ner andra för att göra mig själv viktig. Jag mår inte bra nu men jag ska inte heller låta deras komentarer få mig att må ännu sämre. Men samtidigt så är det sådana komentarer som jag försökt skona mig själv från genom att börja stänga mig själv inne. Jag hoppas att jag nu snart får den hjälp jag behöver och snabbt får komma till HC för en utredning, möte med kurator och medicinering så j ag får sova om nätterna. Ska i alla fall träffa AF's psykolog igen på måndag vilket jag ser fram emot, det är så skönt att få prata ut om allt som lagrats de sista åren och som tycker mig.


Puh... Då fick jag skrivet av mig om dessa stenåldersmänniskor som inte har förstått hur man beter sig hi hi hi...


Från det ena till det andra, i kväll är det premiär på bilbingo i Risön wooo hooooo... Jag älskar att umgås med Mari och spela bingo, det är ett trevligt sätt att umgås och jag vet även att jag kommer att möta en del bekanta som inte sett mig på länge. Lite ångest har jag men jag ska inte låta det ta över utan försöka hålla huvudet högt och ha roligt, hoppas ju givetvis även att få tuta och få en liten vinst i alla fall. Skulle nöja mig med att dela en vinst med en bil så att jag i alla fall får 250:- ha ha ha... Så höga förväntningar har jag.


Nu sak jag fortsätta pyssla på här, kanske gå och störa damerna som jobbar här lite ;) Ha en fortsatt fin dag alla ni som orkade läsa.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards