Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 19 juli 2017

Marknad, tivoli & Robin Bengtsson

Av Malin - 19 juli 2017 11:45

Ja då var Sommarfesten i Kalix i full gång även om vädret inte är det bästa men just nu är det i alla fall uppehåll och knallarna har satt upp sina stånd när jag tittar ut från fönstret där jag sitter och läser engelska.

I kväll kommer Robin Bengtsson att uppträda och tror att det är på torsdag som Måns Zelmerlöw ska upp på scen. Det är jätteroligt att det arrangeras något men i det skicket som jag är just nu så känner jag inte alls för att gå ut bland allt folk. Jag har i alla fall beställt sol till i morgon så kanske att jag kan sitta på balkongen och njuta av alla artister.


Idag måste jag och köpa c-vitaminer efter engelskan, tror att jag har fått urinvägsinfektion... Svider, gör ont i underlivet, kommit rent blod och i går kväll började jag att få lite ont i magen. Går det inte bort så måste jag nog boka tid hos läkaren, sökte i mina gömmor men all penicilin var slut och jag hade bara en massa kortisontabletter hemma. Ska i alla fall prova nu med c-vitaminer och att dricka ingefärste så kanske det ger med sig.


Träffade psykologen igår som tyckte att jag nu måste börja glädja mig åt de små framstegen och inte hänga upp mig på allt jag inte kan göra numera. Det är skönt att prata med henne och få ventilera och samtidigt få lite rådgivning som får mig att se lite annorlunda.


Nej nu ska jag avrunda denna dagen och fara hem... Hoppas att ni alla har det bra.


Tjillevippen



 
 
Tezz på S/Y Andromeda

Tezz på S/Y Andromeda

23 juli 2017 15:45

Hej! Känner igen det där med trötthet och att inte vara samma människa längre. Vad har hänt dej? Själv fick jag en skallskada efter segling i oväder, då jag fick bommen i huvudet. Har sviter av det fortfarande, samt att jag även antagligen har någon form av aspergers/Autism som inte är utredd, än.. Ha de gott!

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Malin

24 juli 2017 09:10

Hej Tezz :) För mig handlar det om att jag under 4 år varit med omså otroligt mycket som jag inte bearbetat. Barnlöshet, skilsmässa, min mors hastiga bortgång, min barndomsväns hastiga bortgång mm mm... Jag har alltid försökt vara den starka som finns där för alla andra men någonstans hinner allt i kapp. Denna trötthet är så otroligt jobbig, som i morse... Vaknade pigg & tänkte att nu kommer det bli en toppendag... Hann bara äta frukost så var jag trött igen och fick tvinga mig själv att diska och dra mig in i duschen. Jag är ledsen för det du gått igenom och hoppas att du snart får orken tillbaka. Önskar dig allt gott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards