Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 27 juli 2017

Sista dagen innan jag tar helg

Av Malin - 27 juli 2017 13:30

Så var torsdagen här, sista dagen av engelska studier innan jag tar helg. Aå vackert väder idag igen, +26 i skuggan så när jag kommer hem ska jag sitta på balkongen ett tag och bara njuta. Igår mådde jag inget vidare så kraschade på sängen framför ac:n. Man må komma ihåg att dricka bra med vattenär det är så här varmt, själv så köper jag vätskeersättning med smak av svarta vinbär på apoteket och tar en sådan var dag i fall att jag skulle råkas dricka för lite. Har ju sista åren börjat få sendrag/kramp i lårmuskeln när jag druckit för lite och jag kan säga att det är INTE skönt... Så alla där ute, kom ihåg att dricka vatten när det är varmt.


I går fyndade jag... Laddaren till min laptop har ju gått sönder för ett antal månader sedan och jag har inte kommit till skott med att köpa en ny. På morgonen i går när jag kikade igenom Facebook så såg jag att en bekant skulle sälja en lite mindre laptop av märket Samsung. 300:- stod det och jag skrev på en gång att jag tar den... När jag kom till kursen såg jag att det faktiskt stod "bud från 300:-"... Det hade jag helt missat utan bara sett siffrorna 300... Skrev till henne att jag såg det först nu och att jag kanske inte får köpa den då men joooo.... Jag fick en superfin iten laptop för 300:-, perfekt för min väska.


Blev såååååå besviken i tisdags när jag skulle och köpa jordgubbar... Inte hade han några... Varför annonserar man då om man inte har? Fick göra en beställning så ringer han när de finns, nåja den som väntar på något gott väntar aldrig för länge brukar det heta men i detta fallet tycker jag att det är olidligt. Köpte mig då nektariner i stället och passionsfrukt som är så otroligt gott. Köpt melon sista gångerna men de får jag inte ha för mig själv, då sitter min lilla fyrbenta dam och ser bedjande på mig då hon älskar honungsmelon.


Har i veckan även beställt lite turkiska kakor och majonäs... Turkisk majonäs är så otroligt mycket godare än våran, inte alls lika tjock heller så när jag hittade en sida med dessa produkter blev jag överlycklig. Så även min väninna och en kille på kursen beställde, så nu väntar vi alla på vårat gotti gott.

Något jag saknar här i Kalix så är det den Turkiska korven sucuk, den är så god att steka med ägg till frukost, kryddig god korv. Tzatziki får jag också begär av nu när det är varmt så jag går väl runt och stinker av vitlök hi hi hi... Men det är ju så gott med tzatziki och rökt skinka på grekiskt lantbröd.


Nä nog om mat, jag blir ju hungrig ;) Innan kursen idag så satt jag 1 timme utanför folkets hus och njöt, ett stort steg för mig som inte vill synas. Men satt bra på en bänk under träd där inte så många såg mig hi hi hi... Samtidigt pratade jag med Morten på telefon så det lugnade ju mig lite i alla fall, tack älskling <3


Nu väntar engelskan, må avsluta det jag håller på med så att jag kan göra helg med gott samvete ;)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards