Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2017

Lillelördag och trött som få

Av Malin - 16 augusti 2017 10:43

Sitter på min kurs, tog en paus i läsandet då jag inte kan koncentrer mig när det tjattras på rasten. Samtidigt så blir jag just före 11 så otroligt trött och förstår inte hur jag ska orka till kl 12. Försöker i alla fall koncentrera mig men det är svårt så idag hasade jag ner mig på stolen och blundade ett tag när det pratades som mest.


Igår när jag kom hem ringde min arbetsförmedlare, hon hade förlängt här enligt mina önskemål eftersom jag vet att hemma läser jag inte men kommer jag hit så har jag i alla fall 3 timmar hemifrån och får i alla fall gjort en del engelska. Nu skulle det bli något glapp så efter i morgon så får jag lite semester som hon sa fram till den 29:e då jag börjar igen. Kan vara skönt, kan jag under de 3 timmarna jag normalt är här försöka få något gjort hemma i stället.


Efter jag börjat med insulinet så blir jag även runt 10-10.30 tiden illamående så idag tog jag med lite jordgubbar som jag nu har ätit så att jag slipper börja må dåligt. Kan jag fara på ICA när jag slutar för att handla och hämta ett paket. Halens ska ju stänga och sålde ut en massa billigt så jag passade på att köpa 2 solklänningar och en tunika till nästa säsong. Har även suttit och sett på lite kläder, hösten kommer ju och då kan det bli kallt med sommarkläder.


Ska även handla lite för att göra korvstroganoff, så länge sedan jag åt det.... Eller kanske currykött som är så gott... Märks att jag börjat äta som vanligt nu igen och inte med 12 tim mellanrum... :)

Tror även att jag ska unna mig en liiiten påse ostbågar till i kväll när jag ska se Agatha Raisin på 4:an och innan det dokumentären om Prinsessan Diana.


Tänk att det är 20 år sedan hon omkom efter bilolyckan i Paris... Då var vi på semester på Lefkas, kommer så väl ihåg hur chockad man var över det som hände. Begravningen såg vi på en restaurang i Nidri där vi bodde, åt hamburgare kommer jag så väl ihåg. Vi var på väg hem från stranden när vi landade där och fastnade vid tv:n under hela begravningen.


20 år... Skulle bra gärna åka tillbaka till Nidri någon gång framöver, en riktigt mysig ort på grekiska Lefkas. Att börja dagen med frukost på balkongen efter man besökt bageriet och köpt färskt bröd. Min favorit är då mjukt bröd med tzatziki och skinka på... Min väninna var inte riktigt lika glad över mina val då jag gick runt och stank vitlök hela semestern ha ha ha... Men gott är det i alla fall, köper ibland tzatziki här hemma med och äter med mjukt bröd och rökt skinka.


Nä nu blev det åter lite om mycket, hoppas att jag inte är alltför oklar men då får ni en inblick i hur det fungerar i mitt huvud ha ha ha....


Ha nu en fortsatt fin dag och sköt om er alla där ute :)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards