Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2017

Tillbaka igen :)

Av Malin - 29 augusti 2017 10:00

Antar väl att ingen egentligen saknat mig speciellt mycktet ha ha ha... Men här är jag igen i alla fall, har varit skönt att vara lite ledig även om jag nu inte fått gjort så mycket hemma som jag skulle ha velat.

Skulle ha träffat min väninna från Uppsala nu när hon har varit i Piteå och hälsat på min son men hade för många tider att komma ihåg med medicinering... Fick nämligen svamp både i underlivet & på tungan av det höga blodsockret så fick medicinering för det för en vecka sedan. I underlivet är det nu helt bra men munnen ska jag fortsätta skölja med medicin 4 ggr/dag i 3 v till. Kliandet i underlivet trodde jag berodde på att jag varit för varmt klädd i sommar och tungan trodde jag att jag kanske bränt på för varm mat men icke. Har aldrig trott att för högt blodsocker kan ställa till med så mycket som det har gjort men  men... Nu är det på rätt väg i alla fall och mitt blodsocker ligger på ett medel av ca 13 nu så mycket bättre än30.4


Så idag är jag tillbaka på kursen, sitter och läser min bok om Pablo Escobar på engelska och i morgon ska jag träffa engelska läraren för att stämma av det jag har gjort i sommar. Känns skönt att vara tillbaka i lite rutiner även om det nu bara är på förmiddagarna månd-onsd.

Ska idag när jag slutar åka och möta upp med en kille från mitt förra jobb, han ska kika på laptopen jag köote i andrahand och fixa den så att det blir lite sprutt i den. Hade så tur att jag fick en Samsung, typ mindre laptop, för endast 300:- och det passar mig bra tills jag får köpt en ny laddare till min vanliga.


Idag när jag sedan kommer hem ska jag försöka få omplanterat lite blommor, har dels 2 julstjärnor som är 2.5 år gamla som är stora som jag ska sätta om i en stor kruka tillsammans. Och sedan har jag köpt 2 rumsaskar som ska få deras krukor och inta mitt köksfönster. Skulle även behöva sätta om 4 benjaminfikusar i vardagsrummet men må först hitta 4 fina krukor.

Hoppas nu bara att jag verkligen får det gjort för jag vet hur jag fungerar just nu... Lätt att jag blir liggande apatiskt på sängen och bara funderar på allt som skulle behöva göras. Fy s-an vad det är jobbigt att vilja så mycket men inte orka, jag känner i alla fall att jag är lite piggare nu efter sockret har börjat stabiliseras så jag hoppas att orken kommer med det och att jag kommer igång och blir den "vanliga" Malin igen hemma.


Nä nu ska jag gå på rast, hör att alla sitter och surrar och då får jag svårare att koncentrera mig när jag läser.


Hoppas att ni alla får en fortsatt fin dag.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards