Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 4 september 2017

Att dölja för sina föräldrar....

Av Malin - 4 september 2017 11:28

Kom i helgen på, efter att ha sett på en del foton, hur man döljer saker för sina föräldrar... Och då menar jag inte bara när man var ung utan att man faktiskt gör det ibland även som vuxen. Kanske för att skona dem så de inte behöver vara upprörda.

Minns i skolan när jag var som mest trött på skolan och hade så otroligt mycket roligare saker att göra än att gå på lektion hur mycket jag skolkade. Dels minns jag mycket väl hur man hängde på Netas Café och lyssnade på jukeboxen, då var det The power Of Love med Jennifer Rush som gällde. Var förälskad i en glasmästare som hade vita träskor kommer jag ihåg ha ha ha... Allt detta var ju sååååå mycket roligare än att vara på skolan, speciellt när det var tråkiga ämnen som tex konsument och varukunskap... Så tråkigt att mina föräldrar till slut fick ett brev hem om att jag kanske inte skulle få betyg i vissa ämnen...

Min mamma skulle minsan ringa till min klassföreståndare men nä... Vad gjorde jag... Tog brevet arg, tittade på det och sa att jag själv minsan skulle prata med honom och de litade på mig... När jag sedan dessutom fick en 3:a i de ämnena blev hon ännu mer förbannad... Jisses...

En annan gång skulle vi till Vemdalsskalet för att fira påsk, vilket vi gjorde varje år. Jag hade skolkat masssssor från matten då jag inte hann byta från särskild till allmän pga sjukdom. Eftersom det var skola var jag tvungen att hos rektorn söka ledigt och givetvis var han borta och min mattelärare satt på hans plats.

Jag skickade lappen med en kompis och sprang på gympan dit han givetvis ringde och sa att Fröken Fredriksson skulle infinna sig hos honom efter gymnastiken.

Jag skulle inte ha fått ledigt men efter att vi kom överens om att jag fick allmänna böcker men ändå gick på hans lektion så fick jag ledigt. Just det året satt mamma och sa att det var så bra att jag skötte mig i skolan så att jag fick ledigt för att fira påsk... Lyckligt ovetande var hon och bäst var ju det.


Nu till vuxna åldern... Kom på när jag såg foton från en av våra fester för släkt och vänner på kolonilotten där mina kusiner och jag tog en prommis när det skulle röka så att deras föräldrar inte skulle se... Då var de båda runt 30 år.

Mycket gör man väl för att skona dem eller sitter det kvar att man kanske blev utskälld om man gjorde det som ung och hemmaboende?

Jag gjorde något liknande... Min mamma fullkomligt hatar tatueringar, vilket jag har några stycken. Hur som så skulle jag tatuera min hund på ena vaden, bokade tid och gjorde det innan jobbet där jag dessutom då tog lite ledigt för att göra detta konstverk. Vad jag inte hade räknat med var att radio skulle vara där och sända och tjejen kom fram och intervjuade mig, frågade om mitt namn och jag sa bara Malin... Efternamn? Det var inte viktigt svarade jag... Givetvis hade en av mina bröder lyssnat på radion och ringde upp min mamma som på kvällen ringde upp och inte var glad över att jag hade ytterligare en tatuering... Jag ville ju bara skona henne, det de inte vet mår de inte dåligt av helt enkelt eller hur???


Skulle vara roligt att höra om alla andra är likadana eller om det bara är jag som fortfarande har sådan respekt för mina föräldrar åldern till trots. Nu har ju min mor gått bort men respekten finns ändå kvar för min far men numer känner jag inte att jag behöver dölja något.


Ha det bäst och kom ihåg att ärlighet varar längst ;)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards