Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 11 september 2017

Alla dessa perfekta inlägg

Av Malin - 11 september 2017 10:05

God morgon, ny vecka, nya möjligheter och här sitter jag på kursen och har precis skrivit en sammanfattning på engelska. Ute är det fortfarande grått, vi hade ju världens oväder igår med storm & regn men inte i närheten av det som händer i Miami... Usch vad hemskt, tur att man inte bor där.

Helgen har varit väldigt lugn men även skön, varför stressa på helgerna när man gör det hela veckan. Eller jag stressar väl inte nu så mycket men just nu när inget biter på så känner jag mig rätt stressad vad gäller bakning. Fyller ju år på ca 2 v och måste ju ha något att bjuda på ifall det kommer gäster, ska försöka göra en rulltårta idag för det är ju faktiskt något som inte tar länge att baka. Har även tänkt köra en browniekaka med kola och hallon. Får se till att få "tummen ur röven" när jag kommer hem idag. Har ju bara mat att värma till lunch så nog ska jag vällan få till lite bakat.


Så till dagens rubrik... Perfekta inlägg... Alla har vi väl sett dem, dessa bloggerskor som på varenda bild är perfekta likaså med deras hem och familj. Ingen och absolut ingens liv kan vara så jäkla perfekt så man måste ju sålla bra i vad man lägger in. Inte ser du någon av dem skriva om pms, att man inte orkar städa, att man bara vill ligga i sängen en dag för att man mår så jäkla pissigt... Har tänkt på det mycket även när jag är på instagram, de enda foton man ser är foton där precis ALLT är perfekt.

De själv ser ut som att de just kommit från en stylist och entrat proffsfotografens studio... Deras hem ser ut att vara taget från en mäklarfirmas sida eller från en möbelkatalog, inte ett dammkorn där inte & fast de har 3-4 barn så syns inte det. Så jäkla sjukt hela grejen, inte är det konstigt att många känner sig misslyckade och fula när de ska följa dessa "perfekta" människor.

Och när man nu ändå är inne på instagram.... Vilken jäkla kroppsfixering det är där... Vi har en grupp som konstant tränar och på sin sida enbart visar foton på sina smala kroppar... En grupp med de som visar att stora kvinnor också är snygga och kan göra en massa sin vikt till trots... En grupp som arbetar med att förändra sig och lägger in före/efter bilder... Och sedan en grupp där man gör duckfaces och trycker upp tuttarna mot kameran... Och en grupp som kommit på senaste är ju de som konstant ska via snapchat lägga in bilder där man har kaninöron och nos för det är ju såååååå gulligt.... Not.

Var fan är världen på väg... Och nog är det så att jag måste börja hålla med psykologerna som säger att de som hela tiden lägger in bilder på sig själv och byter profilbilder har en skev syn på sig själv och tror sig vara snyggare än de egentligen är men å andra sidan... Vem fan kan inte bli snygg om man sätter in en massa silikon, opererar sig och lägger på lager med smink. Skulle bra gärna vilja se alla dessa helt naturliga, som de var innan alla ingrepp och hjälpmedel.

Det värsta är ju alla unga tjejer som tror att det är så här man ska vara för att vara lyckad, det är ju helt sjukt.


Ja ja, nu har jag fått spy lite galla så då är jag nöjd och kan fortsätta min måndag lugnt ha ha ha... Är förresten så glad över att jag ser så bra, har nämligen i fredags köpt läsglasögon då min syn ändrats drastiskt och nu har en helt ny värld öppnat sig :) Skulle i onsdags ha fått göra en deltest i engelskan men då jag inte såg något så har min lärare lagt det framöver men nu på onsdag tror jag nog att jag ska kunna göra den.

Skönt att slippa hålla allt man ska läsa en halv meter bort ;)


Nä, nu ska jag fortsätta slipa på min sammanfattning till engelskan och på en timme slutar jag för dagen. Hoppas att ni som orkat läsa får en fortsatt fin dag och hoppas att jag inte trampat någon på tårna med mitt inlägg men å andra sidan... Dessa perfekta människor läser knappast min blogg ha ha ha... Jag är för grå och tråkig.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards