Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 12 september 2017

Av Malin - 12 september 2017 09:17

Ja så var tisdagen här, hoppas att mina 3 timmar på kursen går fort då jag haft en hemsk natt med en rygg som hållt mig vaken med jämna mellanrum. Det är den årstiden då kroppen börjar protestera och jag har ju gett mig sjuttsingen på att jag inte ska ta några värktabletter. Ryggen har jag problem med sedan tonåren då jag flög av en skenande häst som plötsligt tvärnitade, flög i en fin båge över huvudet och landade på en stor sten med ryggen. Inte det bästa sättet att sitta av en häst kanske ;)


I går fick jag i alla fall bakat en rulltårta, choklad med smörkräm i så nu har jag i alla fall en sort att bjuda på när jag fyller år... Men det känns liiiiite torftligt så får nog baka lite till ha ha ha... Ska baka chokladbrownies med hallonkola och funderar på en vanlig rulltårta med hallonsylt mellan. Mazariner vet jag alltid är uppskattat så ska försöka ta mig i kragen och få gjort dem med. Något jag önskar att jag kunde bara är vanliga hederliga bullar, jag har jättesvårt för degar och speciellt när de kletar mellan fingrarna. Skulle behöva gå en kurs i bullbak.


Sitter på kursen igen och tragglar med min engelska... Jag är så jäkla missnöjd med hur dålig jag är på grammatik, fick förra veckan tillbaka den första testen man får göra för att läraren ska se var man ligger i kunskap... Första delen hade jag 80/90, sista delen 19/21 och det är väl OK... Men så grammatiken... 68/90 :( Inte alls OK.

Och det är hela tiden samma skit jag faller på, hon har nu förklarat på ett enkelt sätt så jag hoppas få till det. Som hon säger så är det inget som märks när jag pratar för där är det rätt men när jag skriver så sitter apostroferna ofta fel eller så saknas de helt. Måste verkligen skärpa mig, har alltid haft svårt för grammatik, även i vårt eget språk :)

Ska träffa henne i morgon, då blir det också en liten deltest som skulle gjorts förra veckan men den sköts fram då jag knappt såg vad som stod ha ha ha... Men nu när jag har läsglasögon ska det nog inte vara något besvär.

Jag är bara nöjd med resultatet när kursen är slut om jag har ett A men jag är inte riktigt där än sa hon så nu jäklar ska jag lägga på ett kol så att jag kommer upp till ett A som jag hade i förra kursen.


Well well, bara att fortsätta traggla för att nå dit jag vill ;) Hoppas att ni får en fortsatt fin dag.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards