Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 18 september 2017

Av Malin - 18 september 2017 11:14

Så var helgen redan över, varför ska den gå så fort medan resten av veckan släpar sig fram... I veckan måste jag ta mig i kragen och städa hemma då jag får besök både lördag och söndag. Och baka... Har i alla fall fått ihop en rulltårta men behöver nog lite mer, funderar på en ambrosiakaka för dem brukar jag inte misslyckas med. Jag som tyckt att det är superkul att baka har numera ingen som hellst lust men nu är jag tvungen eftersom jag fyller år.


Förra veckan på torsdag så var jag och min väninna till Töre på storseans med Pehr Trollsveden, tycker att han är en helt underbar person som för fram budskapen på ett så lättsamt vis. Men jag får då aldrig några budskap så nu är det sllut med att kasta pengar på storseanser för att sitta och höra när andra får budskap från sina nära och kära. När jag får chans ska jag i stället ta en privatsittning. Då vet man i alla fall att det som kommer är för en själv, om nu mina nära och kära på andra sidan finns med mig... Det känns inte så om jag ska vara ärlig.


Suttit och sett på fina foton som min väninna från reseledarkursen lagt in på instagram nu när hon är i Dubai och besöker hotellen som de har i sitt program. Jisses vad härligt det såg ut, jag har nu inte varit utomlands sedan -14 och saknar det otroligt men med ena fickan tom och andra trasig så får man prioritera. Speciellt nu när hösten knackar på och det är kallt och regnigt, då längtar man verkligen till värme och sol. Solarium är ju inte detsamma ;)


30 minuter nu till jag får gå hem för dagen, stekte igår 1.6 kg köttfärs så nu ska resten i så att jag kan portionera in köttfärs i mängder :) Sedan ska jag försöka städa köket så att det är klart, tar jag ett rum i taget så lär det vara fint till helgen.

På kursen har jag idag sett filmen Of Mice And Men av John Steinbeck och ska nu börja skriva en tidingsartikel om en specifik händelse i den som innefattar ett slagsmål och en bruten hand.

Ja ja, bara att ta tag i det så att det är klart till på onsdag när det ska lämnas in :)


Hoppas att ni alla får en fortsatt fin dag och inte blev alltför förvirrade av mina snabba kast i ämnena ;)


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards