Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2017

Blandad kompott (som vanligt)

Av Malin - 9 oktober 2017 11:20

Så var det måndag igen, sitter på kursen där jag skrivit lite engelska och tänkte att jag då kan passa på att skriva lite här innan jag ska hemåt :) Helgen har varit väldigt lugn och skön, för att börja bli lite mer social så hade jag i lördags bjudit hem pappa på middag, det blev, karréstek med potatisgratäng, pepparsås och sallad... Väääldigt gott blev det.

Senare kom Mari förbi för lite yatzy och kaffe med hemmabakad rulltårta. Hittade en oöppnad Baileys Caramel som vi då också passade på att smaka och den landade bra i magen ska jag lova. Så min lördag var riktigt trevlig och det var så roligt att få spela och surra med Mari, vi har ju alltid brukat ses på lördagarna men inte sedan jag började må dåligt men det ska det allt bli ändring på nu har jag bestämt.


Om det nu är någon som har snuskig fantasi och är känslig så ber jag om ursäkt för den frusna bröstvårtan i glaset ;) 


Jag ska idag ställa om mig har jag tänkt vad gäller mat... Lägga av med all pasta, potatis och ris... Kommer att bli svårt så som idag när jag ska äta köttfärssås men... Då såg jag att Coop har något som heter rödbetssspaghetti så det ska jag testa, fanns även spaghetti gjort av morötter, kålrot och sötpotatis men jag har som fått för mig att rödbetor är nyttigare så det får det bli. Sedan ska jag även börja äta på assiett för då blir det ju automatiskt mindre portioner om man nu inte lassar på höjden ha ha ha... Nu jäklar ska damen här ner vi vikt har jag bestämt mig för, den är ju en av anledningarna till att jag inte vill vistas bland folk. Jag vet ju att ingen annan tänker likadant om mig som jag själv gör men mindre vikt är ju bara till fördel för mina dåliga knän, astman och blodtrycket dessutom så bara att köra hårt nu. Någon våg har jag inte men får känna på kläderna i stället ;)


   

Från det ena till något helt annat, läste ett så roligt inlägg på en sida som heter svenskbandy.se där man skrev om bandyportföljen som jag faktiskt inte visste att numera är förbjuden att ta med in på matcher i dels Sandviken. "Anledning: Portföljens innehåll kan konkurrera ut försäljningen av starkare drycker i hallen. Vilken skymf mot portföljen! Varje portfölj har sitt eget innehåll. De blandningar som ryms där återfinns definitivt inte på några bardiskar!"

Jag kommer själv så väl ihåg denna portfölj när jag sprang på bandy, har ju liksom växt upp på bandybanan då mina bröder spelade och sedan även jag själv. Men på den tiden fanns inget flicklag så jag fick vackert spela med killarna.

Jag var Kalix Nyborgs första kvinliga ledare och då för barnskridskoskolan, kommer så väl ihåg på årsfesten när de kom på att jag skulle få ett pris för detta och min medledare sökte mig för att jag skulle upp på scen... Han såg mig, tittade bort och då var jag försvunnen och detta upprepade sig hela tiden. Jag måste ha rört mig väldigt snabbt och glad för det är jag då jag var kanonfull och bara skulle ha gjort bort mig på scenen ha ha ha...

Tur man inte dricker i samma utsträckning som man gjorde då men roligt hade man i alla fall var gång. Och allt detta minns jag pga en text om bandyportföljen :) 



Nä, nu får bandyportföljen avsluta mitt skrivande idag :) Hoppas att n i alla får en fortsatt fin dag, jag återkommer i morgon ifall någon gillar det jag ventilerar.


Tjillevippen  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards