Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2017

Hej hopp

Av Malin - 16 oktober 2017 18:48

Så var helgen över och måndagen knackade på i morse, kände inte alls för att stiga upp utan hade hellre legat kvar under täcket och lyssnat på regnet. Var en natt där jag sov väldigt oroligt så just därför var jag så trött och att en dusch skulle väcka mig var nog omöjligt. Nå, jag tog mig upp, duschade och åt frulle, sedan 3 tim av studier och efter

det så var min dag full :) Skulle idag skriva en instruktion till något och för att vara lite ironisk så skrev jag en instruktion om hur man går ner i vikt ha ha ha... Jag är ju inte smal själv utan kämpar med vikten.


Har tagit det rätt lugnt sedan jag slutade, inte känt mig på topp och när middagen skulle intas hade jag inte alls någon lust att äta, allt jag funderade på fick magen att vända på sig... Men måste man ta insulin är det bara att ta sig i kragen så det fick bli att värma upp lite soppa som jag hade i frysen, det var det som minst fick mig att må illa.


I lördags var Mari på besök, det känns så skönt att ha börjat bli lite mer social igen men jag har en bra bit kvar, har i alla fall lovat henne att göra mitt bästa så att vi kanske kan gå ut vid jul om det är någon hemvändar kväll. Jag kanske inte minglar som förr men ska i alla fall göra ett försök och nog vet jag ju att det kommer bli roligt att se gamla bekanta och då menar jag även de som bor här på orten men som jag inte har sett på länge.

I lördags spelade vi yatzy som vanligt, ett skönt fördriv medan man surrar om allt och inget. Mari började känna sig krasslig så fram åkte rakin, tänkte att 45% sprit måste mota en förkylning men icke, när vi pratade igår så låg hon i feber. Ja ja, rakin var ju i alla fall god. När hon skulle hem fick hon med sig en kasse med äpplen från pappas kolonilott. Han har en kasse till som jag ska ta och göra äppelmos av och frysa in. Kommer att bli osötad då jag läste att socker tillsätts i sylt och äppelmos bara för att den ska hålla längre i kylen så osötad och packad i små portioner ska den in i frysen.


Nä, nu ska jag hämta mig lite vatten och 2 plommon, bänka mig vid tv:n och börja min tv-kväll med den turkiska såman Paramparça eller Förväxlingen som den heter på svenska. Någon annan som ser den? 


     

Ha nu en fortsatt fin kväll alla där ute och kom ihåg att snart är det fredag igen ;)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards