Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2017

Tjooo hoooooo

Av Malin - 25 oktober 2017 09:52

Så var det äntligen onsdag och sista dagen på kursen för denna veckan :) Sista delen av det nationella provet gjort igår, hoppas väl att det gick bra men som vanligt är jag negativ och tror det värsta. Så nu är det bara kvar att läsa den jäkla boken om Pablo Escobar (som jag valde själv)... ;) Den kommer igen på engelska 7 så till vi ses efter höstlovet hoppas jag ha läst klart den och skrivit det jag ska så att 6:ans engelska är helt klar.


Idag är det grått och regnet hänger i luften, igår morse däremot så låg det ett liiiitet täcke med snö när jag steg upp men som vanligt så smälte det bort under dagen och på kvällen var det ishalka. Jag fullkomligt hatar denna årstid med halka, eftersom jag har artros i knäna så vet jag med mig att om jag halkar omkull så har jag jäkligt svårt att komma upp och därför går jag mest och spänner mig vilket jag vet inte är bra. Man ska ju slappna av... Har jag hört i alla fall.


Bra i alla fall att E4 inte är så hal när vi ska till Luleå i morgon, ska jag göra min ögonbottensfotografering så bara att ta med solbrillorna eftersom man kommer vara ljuskänslig från dropparna som förstorar pupillen. Tydligen är då pupillerna stora i några timmar efteråt och i vissa fall fram till nästa dag vilket jag inte hoppas. Nåja, bra att få det gjort i alla fall. Hoppas i alla fall att jag efter kan gå och handla lite när jag ändå är i Luleå, tur jag har min far som privatchaufför så jag kan sitta och blunda på vägen hem.


Nä nu ska jag ta och läsa lite, studievägledaren var förbi och surrade men om allt annat än studier ha ha ha... Han hade nämligen varit på Cirkus i Stockholm och sett Ledin helgen som var och sa att det var en suverän show.


Ha nu en fortsatt fin onsdag och sköt om er i höstrusket så ni inte blir sjuka.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards