Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 12 november 2017

Av Malin - 12 november 2017 12:59

Och idag har jag äntligen en vilodag, glömde nämligen att boka tvättstugan så det enda jag har att göra idag är värma mat, diska och gå ut med Wilma :) Rätt skönt med en söndag i myskläder utan att behöva springa i tvättstugan.

Igår kväll var Mari på besök, lika trevligt som alltid att umgås. Jag visste inte vad jag skulle hitta på för gott som inte innehöll för mycket socker så jag tog fram osockrade hallon från frysen, vispade vaniljvisp & smulade digestivekex, detta varvade jag i dessertglas och det blev riktigt gott och inte alls så sliskigt som en dessert med socker i kan bli. Mitt socker ligger på max 7 när jag mäter blodsockret 2 tim efter måltid så jag är nöjd, däremot fastesockret är för högt och ligger mellan 7.9-9 Nå jag får på torsdag se hur långtidssockret ligger. Idag har jag unnat mig 2 burkar med Cola Zero som läkaren sa är ok att dricka. Jag har däremot slutat köpa storpack för att alltid ha i kylen för då dricker man det för ofta, som andra har lördagsgodis så har jag helgdagszero ha ha ha... När man inte dricker det ofta så räcker det med 2 burkar/helg eftersom man då märker hur sött det egentligen är även om det är sockerfritt. Så för mig så blir det isvatten eftersom jag inte heller gillar mjölk och juice har jag inte druckit sedan innan jag fick börja med insulin, mjölk kan jag möjligtvis ta till jul när jag äter pepperkakor & där har jag i år hittat sockerfia på ICA :)  Seriöst så tycker jag inte alls att detta med att hålla sig från socker är så svårtsom många diabetiker säger men det är MIN åsikt och alla är vi ju olika.


Ja ja, från det ena till det andra... Skiljsmässor och bittra x... Jag har ju själv gått igenom en skiljsmässa och oavsett om man går isär efter överenskommelse och som vänner eller som ovänner av olika skäl så är en skiljsmässa eller ett uppbrott om man inte är gifta inte något roligt alls. MEN... Jag misstycker att man sitter och hänger ut sitt X på olika sociala medier, smutskastar dem och drar upp sådant som andra inte alls har med att göra. Men jag tror ärligt att detta är ganska typiskt för kvinnor och vissa män också givetvis. Jag skulle kunna skriva MYCKET om min f.d man men väljer att inte göra det, visst har jag någon gång skrivit om hur han behandlade mig men nu väljer jag att inte hänga mig kvar i det utan jag är faktiskt glad att jag fick chansen att gå vidare i livet. Mycket som han gjorde mot mig har givetvis satt sina spår som tex min misstro mot män, om de verkligen är ärliga eller är ute efter något annat för att sedan sticka eller helt enkelt att jag bara är en i mängden för pga internet så är det lätt att ha många partners samtidigt och många utnyttjar detta. Själv vill jag numera bara ha en man och då menar jag en MAN, någon som respekterar mig och älskar mig för den jag är med alla mina fel och brister. EN MAN och inte ett harem ha ha ha...

Så tillbaka till smutskastandet, jag har absolut INGET att göra med andras uppbrott och jag har inte en tanke på att sitta och smutskasta någon efter att bara ha hört ena sidan heller. Min brorson träffade en ny dam efter skiljsmässan och de har nu fått en underbar liten son, hans nya dam är så välkommen i våran familj och även hennes lilla son från tidigare förhållande. Jag har heller inte något emot hans f.d fru MEN jag gillar absolut INTE när man sitter och snackar skit åt kollegor på jobbet och påstår att ditten och datten är hans fel. Allt det är mellan DEM och inget som vi andra i familjen har med att göra, än mindre kollegorna på jobbet.

Sitta och kasta skit för att höja sig själv är INTE OK. Så nog om detta, ni har nog förstått var jag står nu ;)


Kikar ut men vilket grått och tråkigt väder vi har, i morse hade det kommit liiiiiiite snö men det har tinat/regnat bort redan. Gillar när snön kommer om den får ligga och inte hålla på att tina bort så att det blir så otroligt halkigt. Dessutom blir det så mycket ljusare ute och jag ser Wilma mycket bättre, har i alla fall köpt ett diod halsband som blinkar blått så jag ser henner när vi går ut om kvällarna. Kanske något fler människor som är ute efter mörkret fallit skulle tänka på, som igår när jag och pappa skulle till mammas grav. När jag stod och väntade hörde jag en mindre motrocykel men såg ingen tills han passerade oss UTAN lyse. Frågade pappa om han såg motrocykeln han mötte... Vilken motorcykel? Blev svaret... Innan snön ligger är det ju så svart ute att man måste tänka på reflexer.


Nä nu ska jag ta och diska bort efter lunchen, sedan ska jag ta och läsa lite, bara chilla och mysa denna gråa söndag. Hoppas att ni alla där ute får en fortsatt fin söndag.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards