Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 14 november 2017

Av Malin - 14 november 2017 23:01

Och här sitter jag klarvaken, har varit ut med Wilma på kvällskissen och hade ju planerat att lägga mig men är inte direkt trött utan satte mig vid TV:n för att se Hawaii Five-0. Flexibel som man är satte jag mig hör samtidigt, inget problem med att se tv ock skriva samtidigt men blir det några felstavningar får ni ha överseende med dem ;)


Har fortfarande inte hittat "mina" lakan eller jo det har jag men... Givetvis var de slut :(  Vet inte riktigt hur jag ska göra, om jag ska vänta till de kommer in igen eller om jag ska söka vidare. Men håll med mig om att det var snygga.


 

Efter kursen idag så hade min snälla pappa varit och handlat en räkmacka åt mig till lunch, den var såååå god... Jag har ju egentligen slutat att äta bröd förutom finn crisp till frukost men vissa saker hör bara bröd till, som räkmacka.


 

 Hoppas att ni nu inte blev alltför sugna på en räkmacka denna tiden på kvällen ;) Min pappa vet i alla fall hur man ska överraska med något gott. Han är bra snäll och Wilma har det så bra hos honom de dagar jag har kurs. De börjar med en promenad på strandpromenaden, efter det lagar han mat åt dem båda och sedan vilar de lite. Wilma är ju samtidigt ett bra sällskap för honom också.


Nu till något heeeeeelt annat ha ha ha... Ni som kikar in ibland är ju vana vid mina snabba kast i det jag skriver ;)

Något som jag länge varit bra irriterad på är alla som sitter och skyller ALLA fel i vårt samhälle på regeringen och invandrarna... Det är deras fel att vi inte har jobb, det är deras fel att man får vänta på hälsocentralen, det är deras fel att vissa boenden serverar skitmat åt de äldre osv osv och det är säkert deras fel även att det är svårt att få tvätt tider när man bor i hyreshus. Och dessa människor som på social media sitter och spyr galla samtidigt som deras lösning är "ut med alla uinvandrare" verkar ju veta hur man tar hand om ett land så varför i h-ete tar de inte och börjar bli politiskt aktiva i det verkliga livet i stället för att gömma sig bakom datorn. Förmodligen för att de inte har stake nog att göra det och dessutom vet att de skulle bli utskrattade. Ibland ska man nog ta en ordentlig titt på sig själv i spegeln och se om man ärligt kan säga att man är felfri. Jag vet då till 100% att jag inte är det och att alla inte heller tycker som jag gör men det må så vara ;)


Ja ja, jag ska sluta klaga för denna gången men nu fick jag i alla fall skriva av mig liiiiiiite, nu ska jag bara se klart Hawaii Five-0 och sedan försöka hitta sängen. Om jag sedan kan somna det var ju en annan femma ;)


Natti natti och tjillevippen

Av Malin - 14 november 2017 10:27

Alltså jag är en person som kan söka i evighet innan jag hittar de rätta påslakanen, är otroligt kräsen och kan inte med dessa billiga som det är tryck på och som aldrig blir så där mjuka mot kroppen när man sover. Fick då igår från Ellos om att jag fick 40% på dyraste varan och började söka efter de perfekta lakanen men... Jisses vilka priser på somliga av dem, 3000:- för ett par påslakan!!!!! Hallåååå, skulle jag betala 3000:- för påslakan så skulle jag ju vara tvungen att ligga i sängen på heltid. Slutar väl som vanligt med att jag kilar in på IKEA och handlar i stället eftersom deras är riktigt sköna och håller färgen oavsett hur ofta de tvättas. Dessutom väldigt bra i pris eftersom jag har ett dubbeltäcke. Det hag har nu har min lilla Wilma bäddat sönder så sedan några månader är det sängförbud för henne. Dessutom så är det mycket trevligare att slippa hundhår på sig. Men som sagt... 3000:- för påslakan, no way.


Sitter på kursen i vanlig ordning, läser och skriver, har lite mer tid på mig denna gången då jag ska träffa läraren först nästa vecka igen men då har jag bestämt mig för att vara klar med recensionen för att lämna in den. Det sista nationella provet fick jag ett B på så jag får väl lov att vara nöjd med det. Jag får alltid bäst på delen där man ska skriva om ett ämne, kanske för att jag alltid har så mycket ideér och funderingar så just det är lätt för mig. Är väl även därför som jag funderat mycket på detta med att skriva en bok, en roman där mycket kommer från mina egna erfarenheter och vävs in i fantasin eller ska jag säga idén. Jag har även huvudkaraktären klar så jag tror att när jag väl sätter igång att skriva så ska det inte vara några problem för som sagt, min fantasi är det inget fel på.


Sitter och kikar ut genom fönstret, ljust ute då vi i natt har fått lite snö med betonging på lite men det är i alla fall minusgrader så den ska väl ligga ett tag nu i alla fall, får man ju hoppas. Ser att väldigt många tänt ljusslingor på balkongerna men jag vill vänta lite till, jag har i alla fall satt upp den klart så att jag slipper stå och frysa om fingrarna när det är som kallast. Tror inte att jag kommer att sätta upp speciellt mycket julpynt i år heller även om det blir lite mer jul eftersom pappa är hemma och inte i Spanien som förra året. Jag ska försökta få i ordning lite julmat i alla fall och bjuda över honom någon dag, just när det gäller julen så får man börja planera i tid med mat så man slipper stressa i slutändan. Men jag tillhör inte dem som spelar julmusik i november medan de bakar för fullt ;)


Nej nu ska jag läsa lite till innan jag ska hemåt men kikar kanske in lite senare igen om jag har något att tycka till om ;)


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards