Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 14 november 2017

Rätta påslakanen

Av Malin - 14 november 2017 10:27

Alltså jag är en person som kan söka i evighet innan jag hittar de rätta påslakanen, är otroligt kräsen och kan inte med dessa billiga som det är tryck på och som aldrig blir så där mjuka mot kroppen när man sover. Fick då igår från Ellos om att jag fick 40% på dyraste varan och började söka efter de perfekta lakanen men... Jisses vilka priser på somliga av dem, 3000:- för ett par påslakan!!!!! Hallåååå, skulle jag betala 3000:- för påslakan så skulle jag ju vara tvungen att ligga i sängen på heltid. Slutar väl som vanligt med att jag kilar in på IKEA och handlar i stället eftersom deras är riktigt sköna och håller färgen oavsett hur ofta de tvättas. Dessutom väldigt bra i pris eftersom jag har ett dubbeltäcke. Det hag har nu har min lilla Wilma bäddat sönder så sedan några månader är det sängförbud för henne. Dessutom så är det mycket trevligare att slippa hundhår på sig. Men som sagt... 3000:- för påslakan, no way.


Sitter på kursen i vanlig ordning, läser och skriver, har lite mer tid på mig denna gången då jag ska träffa läraren först nästa vecka igen men då har jag bestämt mig för att vara klar med recensionen för att lämna in den. Det sista nationella provet fick jag ett B på så jag får väl lov att vara nöjd med det. Jag får alltid bäst på delen där man ska skriva om ett ämne, kanske för att jag alltid har så mycket ideér och funderingar så just det är lätt för mig. Är väl även därför som jag funderat mycket på detta med att skriva en bok, en roman där mycket kommer från mina egna erfarenheter och vävs in i fantasin eller ska jag säga idén. Jag har även huvudkaraktären klar så jag tror att när jag väl sätter igång att skriva så ska det inte vara några problem för som sagt, min fantasi är det inget fel på.


Sitter och kikar ut genom fönstret, ljust ute då vi i natt har fått lite snö med betonging på lite men det är i alla fall minusgrader så den ska väl ligga ett tag nu i alla fall, får man ju hoppas. Ser att väldigt många tänt ljusslingor på balkongerna men jag vill vänta lite till, jag har i alla fall satt upp den klart så att jag slipper stå och frysa om fingrarna när det är som kallast. Tror inte att jag kommer att sätta upp speciellt mycket julpynt i år heller även om det blir lite mer jul eftersom pappa är hemma och inte i Spanien som förra året. Jag ska försökta få i ordning lite julmat i alla fall och bjuda över honom någon dag, just när det gäller julen så får man börja planera i tid med mat så man slipper stressa i slutändan. Men jag tillhör inte dem som spelar julmusik i november medan de bakar för fullt ;)


Nej nu ska jag läsa lite till innan jag ska hemåt men kikar kanske in lite senare igen om jag har något att tycka till om ;)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards