Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 20 november 2017

Av Malin - 20 november 2017 21:20

Måndag morgon la la la... Nja nu är det kväll, sitter och ser Första Dejten tror jag det heter med ett halvt öga, roligt att se faktiskt. Vet dock inte om jag själv skulle våga mig på en blind dejt.


Så till rubriken... Källkritik och ansvar... Bara något jag kom att tänka på idag när en offentlig person gjorde ett inlägg med negativ karaktär gällande ett känsligt ämne. Länken var däremot ca 1 år gammal och till saken hör att detta inte slogs igenom utan några dagar efter den länken skrevs så ändrades ämnet efter kriti.

Svårt att skriva nu då jag varken vill uppge ämnet då det leder till diskussion och jag vill inte heller hänga ut denna person som jag förövrigt tycker är väldigt trevlig och lyfter viktiga . rutom detta där man inte kollat upp källan. När jag skrev detta sades det att det hade tagits upp på nyhterna igår igen vilket jag inte kunde hitta någonstans så jag bad om en länk så jag kunde läsa eller lyssna på detta själv men detta fanns inte och efter ett tag togs inlägget bort. Under detta inlägg hann flertalet fans till denna person komentera negativt och trodde verkligen på länken han delade UTAN att själv heller kolla upp om det stämde.

Vi har alla ett ansvar anser jag när det gäller social media att kolla upp så att saker stämmer innan vi delar länkar åt höger och vänster. Speciellt när man är är offentlig och man har de som ser upp till en men samtidigt förstår jag inte att fullvuxna människor bara sväljer allt de läser utan att kolla upp källan. Ja ja, nog om detta nu ;)


Måndag idag men snart är den över, började med ett besök på HC där jag fick på mig en dygnsmätare då blodtrycket åter ligger för högt. Just då låg det på 202/100... Sedan bar det av till kursen fram till lunch. Chockade en person där i alla fall då jag hade kappa på mig och inte min långa stickade kofta som nu är liiiiiite kall ha ha ha... De är så vana att se mig i träningsbrallor och koftan så nu när jag hade kappa och schal blev de nog väldigt förvånade. Bra att man kan överraska lite ibland, köpte denna kappa i förra veckan och är så glad över den och trivs jättebra. Är ju sådana här kläder jag egentligen gillar så att även detta är ett tecken på att jag börjar må bättre, när jag bryr mig mer om kläderna än jag gjort de sista åren då jag varit nöjd bara jag varit hel och ren typ ha ha ha...


Så var min måndag, inte mycket spännande men helt ok ändå, nu ska lilla damen få gå ut på kvällstoaletten innan jag ska lägga mig i sängen och läsa lite innan jag ska sova.

Hoppas att ni har fått en riktigt bra start på veckan och får sova gott... Natti Natti.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards