Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 11 december 2017

Varför går alltid helgen i raketfart?

Av Malin - 11 december 2017 10:33

Ja varför är det så att helgen alltid går i raketfart och på söndagkvällen kommer man på att man inte har gjort hälften av det man skulle ha gjort? Ja ja, är ju en ny vecka och jag har bestämt mig för att försöka göra en sak varje dag i alla fall så idag står det köttbullar på schemat, tänkte göra på 1 kg och försöka få dem så där små och fina som mammas alltid var. Mina brukar börja som små och fina för att allteftersom jag blir uttråkad växa så att de ser ut som anabola köttbullar i slutet :) I morgon så står det biskvier på schemat och dagen efter mazariner...

På fredag i förra veckan skulle jag vara duktig och baka något nytt, det blev typ hallongrottor men jag gjorde en egen lemoncurd och fyllde med i stället. Min gamla far var inte så imponerad och sa att degen var ju i alla fall god ha ha ha... Så igår fick jag allt vackert ta och baka vanliga hederliga hallongrottor :) De äldre vill ju gärna att allt ska vara som den alltid varit så jag ska försöka tänka på det innan jag ändrar något när jag bakar åt honom ;)


I förra veckan så blev jag en kväll ganska djup i mina funderingar just innan jag skulle sova och gjorde ett inlägg på Fejjan... Vissa tog åt sig väldigt märkte jag på att de inte gillar eller chattar lika mycket som tidigare men må så vara, jag sa min åsikt och den står jag för. Vad det då handlade om? Det ska jag nu berätta...

Jag kom att tänka på min gamla far och hur det är att bli gammal. Att det någonstans är bättre att som mig vara utan barn och vara ensam när jag blir äldre än att som honom ha barn, barnbarn & barnbarnsbarn och knappt ha några besök av dem. Min äldsta bror är i alla fall dit några gånger/månad och min näst äldsta varannan helg när de inte är i Spanien. Jag blir så ledsen för hans skull, han älskar när barnbarnen kommer dit med sina "småtroll" som han tidigare kallade dem eftersom han är så barnkär men sedan mamma gick bort för snart 4 år sedan så är de besöken lätträknade. När vi var ute med bilen och pratade så funderade han på varför han ska köpa julklappar åt alla när man ändå aldrig ser dem och jag förstår honom fullkomligt. Man duger inte att ha kontakt med förutom när det är jul och födelsedagar med gåvor. När jag tidigare frågat om de varit förbi har jan alltid sagt "de har ju fullt med sitt". Snick snack säger jag, det har att göra med hur man prioriterar och kan man sitta framför datorn i timmar så kan man viga 30 min åt en fika med honom. Det skulle göra hela hans dag mycket gladare och ljusare.

Ja ja, det var i alla fall det jag tog upp och som av vissa inte alls gillades men det är väl för att man tar åt sig.


Jag har sedan sista inlägget inte funnit mycket till inspiration för att blogga men idag känner jag mig liiiite på G i alla fall... För något som jag har funderat på när jag är på Instagram är alla konton där man lägger in bilder på "sitt" hem, är det verkligen ens hem... Bor alla 20-åringar i egen herrgård eller en stor lägenhet på över 20 kvm? ;)

På internet kan alla vara vem de vill och ljuga sig blå, även jag skulle kunna göra det men väljer dock att vara mig själv för det blir nog jobbigt i längden att fara med lögner. De jag mest tycker synd om är ju ungdomarna på väg in i vuxenlivet som tror på allt de ser hos den personen de följer. Jaaa alla 20-åringar studerar men har råd med Gucci, Louis Vuitton osv... Det rimmar inte rätt. Många av dem har ju samarbete med företag ja visst men jag tror att lika stor del bara sitter och föreställer sig det livet som de skulle ha velat leva. Rätta mig om jag har fel, skulle vara roligt att höra er syn på det hela.


Nä, nu har jag spytt nog med galla för denna dag ha ha ha... Ska avsluta mitt och åka hem för att trilla köttbullar :)


Ha en fortsatt fin dag alla goa underbara människor :)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards