Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 21 december 2017

En liten julklapp åt mig själv

Av Malin - 21 december 2017 10:02

Ja det har blivit en liten julklapp åt mig själv, kostade ingenting och var ett resultat av min ändrade kosthållning... Vad det var för julklapp, jo minus fem kilo när jag vägde mig igår :) Kändes så bra att det går åt rätt håll, må gå sakta men hellre det än att göra någon operation. Nu hinner ju huden anpassa sig och det är ju toppen, bara att fortsätta i samma bana så ska detta gå bra. Visst kommer det ju nu under julen att bli lite annorlunda mat men jag ska ändå hålla mig från potatis, ris, bröd osv, man kan äta gott ändå :)


 

Igår kväll såg jag sista avsnittet av Jills Veranda, jag fullkomligt älskar detta program och önskar att det gick året om men det är klart, då skulle man väl ledsna... Eller skulle man göra det för det är ju olika artister varje gång och alla har ju olika önskelistor om vad de vill uppleva.

Enkelstöten som jag också sett såg jag sista avsnittet av i morse, de damerna var ju bara för galna, en riktigt rolig serie måste jag säga och i slutändan fick de ju sina pengar och kunde köpa de bostäder som var tänkta från början.

När det kommer till TV så är det många serier man följer men bara några få som verkligen är bra och där man inte kan missa ett enda avsnitt, tur att jag bara har 6 kanaler ha ha ha... Tillhör ju dem som vägrar boxer och dyligt & tur är väl det för annars skulle jag ju får fyrkantiga ögon :)


 

Sitter nu på kursen, svårt att koncentrera mig på engelskan då det är mycket annat som surrar i huvudet men som en av de ansvariga sa igår, lägg undan det lite i stället för att traggla och låsa dig så nu har jag gjort det. Här spelas det nu julmusik och de har piffat till med röda dukar och levande ljus inför fikat eftersom de flesta nu får några dgr ledigt. Trevligt i alla fall och ute så har det ljusnat idag, några grader kallt och ett helt underbart väder.


 

Nyss spelades Freddy Kalas jullåt Hey Ho vilket gav mig en liten tår i ögat... Jag har ju gett upp Morten för ett antal veckor sedan, har inte skrivit om det här dock... Tror jag inte i alla fall...

Det hände hela tiden saker i hans liv som gjorde att vi sattes i andra hand konstant och jag orkade inte mer, det fanns så mycket planer men hur länga ska man vänta? 3,5 år fick vara nog för mig, jag kan inte sitta och vänta medan han fixade sitt så att säga. Somliga saker rådde han inte på men mellan varven så skulle det ha funnits tid för oss men då valde han att sitta hemma i stället och då anser jag att man inte är kär nog om man inte ens försöker.

Vi skulle fortsätta vara vänner men inte ens det fungerar då det ändå inte ens finns tid för vänskap utan man lallar på i sitt och tror att världen enbart kretsar runt en själv. Sådant kan jag helt enkelt inte acceptera. Det känns som en stor förlust samtidigt då jag verkligen trodde på oss och hade byggt upp så stora förväntningar och så går allt i kras. Börjar tro att det är kört för mig, att jag aldrig kommer att träffa den där mannen som verkligen älskar mig gränslöst så det är väl lika bra att ställa in sig på att vara singel resten av livet med små äventyr här och där.


 

Julen så... Den ska jag och min gamla far fira hos honom, blir lite mat och någon enstaka klapp men huvudsaken att vi i alla fall får vara tillsammans. Det viktigaste för mig när det handlar om julfirande är just samvaron med familjen, våran har ju dessvärre rämnat efter att mamma gick bort men man får göra det bästa i alla fall. Jag har lite kvar att baka men det får bli i morgon och på lördag innan Mari kommer över för uppesittarkvällen. Trots att det inte blir en jul med hela familjen samlad så blir den säkert bra ändå och lugn och skön.

Ifall jag nu inte hinner in mer innan julafton så passar jag på att önska er alla en riktigt God Jul, ta vara på tiden med de nära och kära. Stressa inte utan ge varandra tid.


God Jul och Tjillevippen :)


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards