Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 28 december 2017

Hur tänker somliga män....

Av Malin - 28 december 2017 10:13

Ja det är något som jag har funderat på sedan förra veckan... Jag har ju som sagt gått vidare och är numera singel MEN... Det betyder rakt inte att jag hoppas i säng med vem som hellst och när som hellst.

Det började med att jag delade ett foto på instagram av mazarinerna som jag hade bakat, en killkompis skrev att det så ut så gott och att han gärna hade smakat. Ja skrev jag men nu bor ju du dessvärre så långt bort, han har nämligen flyttat från norr till söder så det är över 100 mil mellan oss. Tidigare har vi träffats ofta, han kunde hälsa på en helg, vi lagade mat och umgicks... SOM VÄNNER eftersom vi kom på redan första dejten att det inte fanns något mellan oss och dessutom så var jag inte smal nog... Hmmm... Kommer från en man som är typ 2 m lång och väldigt överviktig själv, man ska ju liksom inte kasta sten i glashuset.

Nu däremot så skrev han att han gärna skulle komma och hälsa på OCH.... Gärna ville ha något mer när han kom och givetvis så menade han sex... VAD F-N TROR HAN OM MIG???? Sedan skulle han väl ringa och skrev då att han inte hittade mitt nummer... Ja, skrev jag, det berlr väl på att vi inte hört av oss på jäkligt lång tid... Efter det har jag inte hört från honom men jag kan liksom inte förstå varför man tror att jag är någon slags "kn...docka" som särar för vem som hellst bara för att jag är singel. Och efter att han dessutom tidigare sa att jag inte var smal nog, plötsligt är jag helt ok att ha sex med i alla fall... Nä fy f-n vad sådan här skit gör mig förbannad & det är inte första gången som jag fått denna typ av inviter. Är man nu ute efter enbart sex så finns det väl andra sidor eller damer att gå till.

Sex ja tack men med en fast partner som älskar mig för den jag är och älskar med hjärta och hjärna. PUNKT.


 

Vad har då hänt sedan sist jag skrev, inte mycket om jag ska vara ärlig, jag tar bara det lugnt och just nu funderar jag på nyårsafton... Det har blivit årets plåga för mig eftersom jag har en hund som är vanvettigt rädd för fyrverkerierna :( Det är inte roligt att ha en hund som står under köksbordet och är rädd och stressad. Tror att vi i år i alla fall ska bjuda över Mari och hoppas på det bästa med Wilma. Bara äta något gott, mysa och ha det bra.

Vad gäller fyrverkerier så får man här i Kalix bara skjuta på nyårsafton mellan kl 20-02 men det finns alltid ärthjärnor som inte har fattat detta, redan igår skjöts det och direkt hade jag Wilma under köksbordet skakandes. Jag vet var jag skulle vilja stoppa de smällarna, där solen aldrig skiner på de som skjuter dessa utan en tanke på regler osv... Sedan är det ju inte bara hundar som är rädda utan alla andra djur, både tama och vilda, men även människor. Jag är för ett förbud av försäljning av fyrverkerier, låt i stället varje kommun stå för ett stort fyrverkeri på tolvslaget. Det som är roligt eller ska jag skriva ironiskt är att så många klagar på ekonomin MEN man har råd att kasta tusenlappar i luften för att elda upp dem. Ge den tusenlappen till tex cancerforskning och köp tomtebloss åt barnen ;)


 

Från det ena till det andra så funderar jag på vad jag ska hitta på att äta idag, mår sedan igår illa av allt som jag äter... Spelar ingen roll vad jag stoppar i mig, efter ett tag mår jag illa ändå :( Mat ja, igår fick jag äntligen griljerad julskinkan ha ha ha... Hade inte ens tagit ut den ur förpackningen och funderade skarpt på att frysa in den och ta fram den till påsk i stället men nu är det gjort. Passade även på att ugnssteka en karrestek så mat har jag i gross och parti hemma men som sagt, ingen matlust över huvudtaget men måste ju tvinga i mig eftersom jag tar mediciner. Vet inte varför jag kommer in i sådan här perioder då jag mår bläääää bara jag tänker på mat, tur i alla fall då att man har mat klar att bara värma och slipper stå vid spisen för finns det något värre än att stå och röra om i en gryta medan magen liksom vänder på sig bara man känner lukten av det man tillagar. Ja ja, blir nog bra med det också ;)


Ifall jag inte skriver innan nyår så vill jag önska er alla ett riktigt Gott Nytt År!!!!!


Tjillevippen från åkerspöket i norr ;)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards