Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 7 januari 2018

Av Malin - 7 januari 2018 19:05

Ja då var det söndag och i morgon är det vardag igen efter alla helger, hoppas att ni alla har haft det bra för jag vet att det finns väldigt många som sitter ensamma och inte har någon att fira alla helger med. Jag är ju också själv och inte är de som de var när mamma levde, på julafton åt ju jag och pappa en lunch och nyår hade jag min väninna här och vi hade som alltid trevligt. Igår kom "mina" ungdommar som jag kallar dem, det är 3 underbara personer som jag träffade på mitt tidigare jobb. Det är roligt att vi sedan dess alltid träffats sedan jag slutade där -15. Igår bjöd de på kebabpizza, jag hade köpt snacks och annat gott, vi spelade yatzy, surrade om allt mellan himmel och jord plus att de hade varit så snälla och köpt 2 klappar åt mig som jag fick då. En jättefin ljuslykta och en glasängel med en liten liten ljusslinga i. Jag sa att de inte ska hålla på och köpa åt mig, jag vill ju också köpa åt dem men just nu så har jag inte råd, då sa de något som verkligen värmde... Att jag öppnat dörren för dem hem till mig och att jag gett dem så mycket mer som inte går att ersätta med presenter. Det värmde verkligen i mitt hjärta och det är så roligt att bli uppskattad.


 


Idag när jag vaknade var det -12 ute, kom i alla fall ut med min far en sväng, vi handlade och var även till mammas grav för att se om ljuset i stenen ännu brann. Det gjorde det och nu när det kommit så mycket snö är jag glad att vi har graven vid vägen så att man lätt kan skotta bort snön framför stenen för när man ser dem som inte har vid vägen så ser det ut som att mullvadar varit i farten och gjort gångar hi hi hi... Snö ja, när ska det ta slut för det är ju denna årstid som det brukar komma som mest och vi har ju redan mycket, vet inte när vi hade så här mycket sist.


   


Ohhhhh.... Förra veckan fick jag 2 helt underbara nya produkter från Lanza som jag hade beställt, de är så bra att jag bara måste skriva dela med mig av dem för jag kan varmt rekomendera dem. 

Det första är ett serum som ger lyster utan att tynga eller göra håret fett, det känns silkeslent & glans. Den andra produkten är en moussé som var gav bra stabilitet plus att håret inte längre var frizzigt som mitt blonda är på vintern. Så sjukt bra produkter, beställde sedan även ett hårspray som antagligen kommer till veckan. Kommer numer inte att handla andra produkter utan hålla mig till Lanza. Till höger på andra bilden är moussén och som ni ser så har jag verkligen snöat in på Lanza ha ha ha... Har även 2 olika shampoon som är jättebra.

 

   

 

Från skönhet till psyke, i morgon är det dags för första mötet med kuratorn på Hälsocentralen... Samtidigt som jag ser fram emot det så otroligt mycket så bävar jag något enormt eftersom jag vet att de första gångerna kommer bli otroligt jobbiga och åter slita upp de sår som jag nu har bearbetat. Blir jobbigt att dra upp allt igen, mammas bortgång, min barndomsväns bortgång, en kompis självmord, en annan kompis bortgång, barnlöshet, provrörsbefruktningar, otrohet, arbetslöshet, känslan av att inte räcka till varken som person eller på arbetsmarknaden, familjen som rasar med mera... Vikten som jag gick upp efter mammas bortgång, att känna mig fet, ful och misslyckad... Att gömma mig så att så få som möjligt ska se mig. Det är så mycket som allt detta ställt till med... Men det ska jag inte ta upp just nu i alla fall, blir för mycket att skriva. 

 

Nå nu ska jag ta och diska bort dagens disk så det är tomt på bänken när jag ska fixa frukost, ett framsteg att jag håller rent där så jag får känna mig liiite nöjd i alla fall med mig själv. Alla små steg blir i slutändan till något bra. 

 

Ha en riktigt fin kväll ni som orkat läsa.

 

Tjillevippen



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards