Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 21 januari 2018

Av Malin - 21 januari 2018 15:50

Varför springer helgerna iväg i raketfart???? Man gör lite av det man ska och hepp, där var det söndagkväll. Och varför gör man inte lite mer om veckorna så att man sedan inte har allt sparat till helgen? Så är i alla fall jag och hoppas att ni är klokare och gör lite om veckorna så att ni kan ta det lugnt om helgen och bara samla energi inför kommande vecka. Jag har i alla fall laddat frysen med mat så att nu kan jag bara ta fram och värma till veckan, ingen tid vid spisen förutom när jag kokar ett ägg på morgonen för det är något som jag alltid vill äta nykokt och inte kallt från kylskåpet. 

Jag läste något klokt här i helgen som en man vid namn Seth Godin lär ha sagt "Instead of wondering when your next vacation is, maybe you should set up a life you don't need to escape from". Det var otroligt väl sagda ord och dem ska jag försöka komma ihåg och säga åt mig själv åtminstone en gång om dagen för det är ju det jag vill göra om några år. Flytta och starta om på en plats där jag mår bra och som är så vacker och trevlig att jag inte behöver semester från att leva och jobba där. En plats där man om kvällen efter jobbet bara kan sitta och njuta i värmen med en god bok eller med de nya vänner man träffat. Det är en dröm som jag inte tänker ge upp men man vet ju aldrig vad som händer i livet, kan ju ske något annat trevligt :)


 


I helgen har jag haft en sådan där nostalgitripp igen i papper och urklipp, hittade dessa 2 urklipp från NSD som min mamma hade sparat. Det är från skridsko och konståkningsskolan som jag gick när jag var liten. Ett av urklippen har hon skrivit 1976 på och det andra har jag för mig är från 1973. Låste att vi hade träning 3 ggr/vecka i 3 veckor så rätt mer intensivt än på slutet när vi bara tränade 1 gång/vecka och då i 10 veckor. Jag hade ju fördelen att bo endast några minuter från ishallen så ofta snörades skridskorna på hemma och så gick man till ishallen i skridskorna ha ha ha... Kanske därför som man hade så otroligt bra balans efter ett tag ;) Och när det inte var träning eller friåkning på lördag så snörades åter skridskorna på och så tog man sparkstöttningen till bandybanan dit det tog ca 15 minuter att gå. Ibland hade man sådan lyx att pappa eller mamma skjutsade med bilen och stod med lysena på så att man såg att åka ett tag :) När man blev lite äldre lärde man sig var man slog på lyset på planen så då klarade man sig själv men inte var man bortskämd med att skjutsas varenda gång utan man tog sig själv dit man skulle. 

Åka skridskor började jag med när jag var 3 år och efter några år blev det konståkning, efter ytterligare några år så gick jag till att bli tränare själv. Gick alla steg i tränarutbildning som Friluftsfrämjandet hade och lärde sedan ut själv åt de inom barnomsorgen hur man leker med barn på is. Efter Friluftsfrämjandet så gick jag över till Kalix Nyborg Bandy som de då hette och ledde bandyskolan där med Bo Kosa Johansson, var första kvinnliga tränaren i klubben och fortsatte i ett antal år innan jag lade skridskorna på hyllan och jag undrar verkligen om jag skulle klara av att åka numera.


   



Jag hittade även en massa ID och Pass foton, som jag skrattade när jag såg dem... Det är ju så otroligt roligt att se sig själv genom åren och hur man har förändrats :) Jag har i alla fall hållt mig till axellångt eller kort hår men hårfärgerna har varierat rejält- Kommer så väl ihåg min första mönsterfärgning när jag gick på gymnasiet, då hade jag riktigt kort i nacken och halva var svart/röd randig och andra halvan var svart med röda stora prickar :) På den tiden fanns det ju liksom inte mycket mer färger än rött och svart om man nu inte ville blondera eller färga lite mörkare brunt. Roligt i alla fall att se alla dessa gamla foton.


 


Nu ska jag ta och gå ute med lilla damen så att hon får kissa av sig men innan så ska jag bara slå ett slag för min brorsons sambo som är otroligt duktig på att göra silversmycken. Uppskattar ni hantverk och inte vill ha smycken som alla andra bär så ska ni titta in hos henne, antingen på hennes hemsida http://designbygreus.tictail.com/ eller på hennes instagram https://www.instagram.com/designbygreus/


       


Önskar nu er alla en fortsatt fin söndagkväll och en bra start på den nya veckan i morgon :) Och ni, snart är det fredag igen ;)


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards