Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 2 februari 2018

Av Malin - 2 februari 2018 20:34

  Visste inte vad jag skulle hitta på för rubrik idag så det fick rätt och slätt bli "rubrik". Fredag som vi alla vet och startskottet för helgen, somliga jobbar men jag är ju lyckligt lottad och är ledig var helg. Men givetvis så skulle jag hellre må bra och jobba helg, känna att jag gör nytta. Nåja, en dag så är det min tur att komma tillbaka och då starkare än jag var innan. Mycket av mina tankar handlar ju om mitt utseende och min vikt som skenade när min mamma dog. Jag beställde ett par jeans i september, fick inte knäppt dem ens när jag låg ner på sängen men av någon anledning så skickade jag ändå inte tillbaka dem. Hittade dem idag och hepp, de knäpptes enkelt när jag stod upp så snacka om att jag blev glad. Nu blir det jeans och boots bara det blir lite varmare ute. 

Så att sluta med kolhydraterna och sockret är det bästa jag gjort för det är något som är enkelt och INTE en diet där man när man avslutat den åter går upp i vikt och oftast lite mer än man vägde innan. Sakta men säkert går det så toppen toppen.


När jag nu ändå är inne på intag av mat osv så hoppas jag raskt över till hundgodis och "vänliga" grannar som inte förstår bättre... Har nämligen en granne som inte har hund men barnen har hund så han har alltid en påse i bilen där han alltid när vi kommer tagit fram 3-4 hundgodisar och då är det inte i frolicstorlek utan supersize. Att då ha en muskelhund som bara ser en godismaskin när han kommer är jäkligt jobbigt så ni i veckan sa jag till honom att det är snällt men att det nu får vara slut på godisstunderna. Det finns en liten trasselsudd i samma hus som han också ger åt och de må ju vara för den är ju inte stark MEN... Till den postar han även ner godis i brevinkastet, han gjorde det här en enda gång men när han hörde Wilmas skall när hon vaktar så har det inte kommit någon mer den vägen så det är jag väldigt nöjd med. Men hur som, be ägare om lov innan man ger godis tycker jag hör till i alla fall.

 

Känns som att jag bara kommer med klag idag ha ha ha... Men nu kommer nästa ämne, barn som ska sälja lotter, kakor, toapapper, strumpor osv till klassen eller laget. När jag var liten så fick jag allt gå runt själv och sälja eller fråga när man hade främmande hemma men ALDRIG att mina föräldrar sålde åt mig utan det var ju mitt jobb och nog tror jag att jag var stoltare över pengarna jag drog in till tex klassresan än vad dagens bortskämda ungar är  när föräldrarna tar hand om det hela genom att fixa allt via facebook till vänner och bekanta. Det är ju helt j-a sjukt, vad gör ungarna överhuvudtaget nuförtiden???? Man skjutsar dem hit och dit, man säljer åt dem och är för tusan som någon slags betjänt. När jag spelade fotboll fick jag cykla till fotbollsplanen själv där en bra bit av vägen var längs E4:an och då lärde jag mig något som heter trafikvett på cykel. Inte som många av dagens "snorungar" har det när de bara svänger hastigt över vägen utan att ens titta över axeln. Skulle jag på konståkning snördes skridskorna hemma och sedan fick jag gå till ishallen med skydd på skenan. Enda gången mina föräldrar skjutsat var när jag red på Kalix Ryttarförening som då låg i en by utanför Kalix dit det tog ca 15 min med bil. Ja ja hur som, jag förstår inte vad dagens föräldrar sysslar med... SLUTA upp med att skämma bort ungarna och TILLÅT dem att lära sig ansvar.


Så från det ena till det andra... Årets influensa som skulle kunna kallas årets klagomur och jag lovar, män är inte värre än kvinnor... Kvinnor klagar preciiiiis lika mycket som män. Ohhh vad jag är snorig, ohhh vad jag får hosta, ohhh när ska förkylningen gå över, jag är trött på att vara sjuk... Och varje dag startar man med att uppdatera om hur dålig man är på Fejjan så egentligen skulle de kunna skriva "se föregående dag". Första gången kanske att man önskar dem god bättring men sedan tröttnar man. Och direkt man har varit snorig i ca 4-5 dgr så ska man till läkaren för att få medicin. Jag springer inte hos läkaren för en förkylning men dessvärre så ställer astman till det de gånger jag verkligen blir sjuk så att jag får så mycket tjockt slem i halsen så jag är tvungen att inhalera medicin men annars så väntar jag ut den. Droppen som fick bägaren att rinna över var när jag läste att en kompis som hade hosta skulle gå till akutmottagningen när hennes man kom hem.... Akutmottagningen????? För hosta?????? Det finns något som heter Hälsocentral för på Akuten tror jag nog att de har bra mycket viktigare patienter att ta hand om. 


Nu känns det som jag jag har rubriken klar ha ha ha.... "Bitterfittans Klagomur" ha ha ha... Ja ja, kan ju inte alltid skriva om pluttinuttiga saker och myspys heller ;) 


Hoppas nu att ni alla får en fortsatt fin fredagkväll och får sussa gött när det blir dags för sängen.


Tjillevippen


 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards