Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 4 februari 2018

Av Malin - 4 februari 2018 14:04

Jag har ju alltid sagt att jag är positiv realist, sedan jag blev depressiv så har jag väl mest blivit negativ, negativ och negativ MEN... Nu är det dags att ändra på det, jag ska i alla fall försöka, se alla små steg som positiva, ta till mig beröm, inte ställa så höga krav och försöka att ha mer roligt i livet så som jag hade tidigare. Det kommer ta tid men bättre att ha roligt till exempel 10 min på en dag än inte alls. Jag ska försöka att inte hänga mig fast vid gamla tråkiga saker utan se framåt för det kan ju inte mer än bli bättre. Jag måste ju vara snäll mot mig själv om jag ska kunna gå vidare och tillåta mig att må bra, tillåta mig att faktiskt vara bra och inte alltid trycka ner mig själv. Nu ska Malin försöka ta tillbaka sitt liv, så är det bara och jag är glad att jag har en väninna som förstår mig och stöttar mig och framför allt inte dömer mig. För det finns de som inte förstår detta med depression utan tror att jag är otrevlig och vill dra mig undan fast jag försökt förklara. Ja ja, det är deras problem, jag har nog med mina som jag försöker bearbeta och ska därför försöka strunta i det och hålla mig till dem som tankar på mig med positiv energi.


 


Jag kommer inte ihåg om jag sist skrev om "hemläxan" som min kurator gav mig... Att när min väninna Mari kom över igår, lördag, så skulle jag inte stressa med städning och bakning som jag brukade utan jag skulle typ bjuda på en slät kopp kaffe och möjligtvis köpeskex. Jag chillade hela dagen, dammsög lite innan hon kom, lämnade disken i hon vilket tidigare varit helt otänkbart när det kommer besök och tog fram burken med kakor som jag trodde skulle vara tom men icke. Det fanns tom de turkiska kakorna i den som hon gillar och hepps Malin, det gick ju faktiskt bra ändå så det kändes som ett stort framsteg att låta lite av "skiten" så att säga vara kvar även när hon kom. Vi spelade yatzy, fikade, surrade och såg melodifestivalen med ett halvt öga och var väl ärligt inte direkt imponerade.

Personligt tycker jag att hela melodifestivalen har blivit ett enda spektakel, bäst att ha som längre tillbaka en enda stor tävling och inte en massa deltävlingar och tjaffs. Sedan ser man ju vilka som röstar när en dålig Britney Spears kopia i strandkläder går vidare och inte Kikki med en bra låt med betydelsefull text. Nä usch för den svenska uttagningen, bättre att vänta på stora Eurovision för de andra länderna har nog bättre röstningssystem och får fram bättre proffesionella artister än sveriges unga popsnören.


 


Vi är nu i början av februari, idag har vi strålande sol och ca -18 ute, rätt härligt väder så länge snålblåsten håller sig borta. Det är nu snart 4 år sedan jag var utomlands på semester och efter att tidigare ha åkt varje år så måste jag säga att jag lääääängtar något enormt efter sol och värme. Att äta frukost på balkongen, att kunna i sandaler tjossa ner till stranden eller en pool, bara få slappna av och tanka på med energi. Många tror ju att jobbar man inte så behöver man inte semester men det är verkligen inte sant, vi alla har nog ett liv som vi ibland måste få vara lediga från. Kanske att man skulle ha sökt de 2 v långa jobbet som "professionell latmask" som Tui utannonserade, där man på centralstationen i Stockholm ska låtsas sitta på stranden... En helt underbar reklamidé av Tui måste jag säga. Samtidigt kan jag väl tipsa er som kommer att passera inne på centralstationen att passa på att ta en fejkad semesterbild i TUI:s monter. På så vis tävlar man om en resa värd 10 000 kronor, inte dumt va?

SISTA DAGEN IDAG 4 FEBRUARI!!!!!


 


Funderar om jag ska göra något vettigt idag eller om jag ska fortsätta slappa, har ju i alla fall tvättar så att jag är ren i morgon, tvättat de nya jeansen men förhoppning om att benen ska bli liiite kortare ha ha ha... Hade liksom tänkt att jag skulle inviga dem i morgon och även börja använda mina underbara boots från Sendra för boots är ju skor som ju längre man använder dem blir givetvis skönare men också snyggare. Ska idag bara ta och smörja in dem ordentligt, eftersom det även är ormskinn på dem måste man vara noga med det för torkar ormskinnet så blir fjällen till att stå rakt ut och det vill man ju inte. 

Jag hade även en liten fundering på att baka ett lass petit chouxer som jag till veckan då bara kan fylla med grädde och hallon för att ta med till kursen, roligt att kunna bjuda på något ibland. Får se om det blir idag eller någon annan dag. Ja ja, ska i alla fall ta och putsa dojjorna och diska efter lunchen men fasten, kl är ju snart 15 så när det är gjort ska jag bara ta en dusch och sedan samla energi till den nya veckan. Bättre så.


Med det så ska jag lämna er för idag och hoppas att ni har en fortsatt fin söndag och i morgon får en bra start på den nya veckan.


Tjillevippen


 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards