Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 7 februari 2018

Nytt förslag från regeringen

Av Malin - 7 februari 2018 14:14

Läste precis att regeringen vill tillåta assisterad befruktning utan genetisk koppling där varken ägg eller spermier kommer från de tilltänkta föräldrarna och jag hoppas att detta går igenom, då är ju inte steget långt till att tillåta surrogatmammor vilket vore underbart. Tänk om detta hade funnits när jag och min f.d make kämpade för att få ett barn, gudars så underbart detta hade varit. I efterhand så är jag ju glad att jag inte blev gravid då det visat sig att han var ett otroget svin så det fanns nog en mening med att jag inte blev gravid för då hade jag suttit fast i ett skitäktenskap. Men jag hoppas verkligen att detta förslag gåt igenom så att fler ofrivilligt barnlösa får chansen.


 


Har vart på kursen idag så efter jag slutade kl 12 så har jag fått i mig lite lunch och diskat bort, kommer nog inte hända mycket idag, ska bara ta det lugnt då jag är rätt trötter och snöandet ute gör ju inte att man blir direkt piggare heller :) I förrgår bakade jag 50 hallongrottor, då det blev så många så lade jag några i en ask att ta med till kursen medan min far fick resterande som jag vet att han gillar till kaffet. Tyckte att det kändes torrt med bara hallongrottor så igår bakade jag även en ambrosiakaka á la Malin att också ta med till kursen, tvisten är att jag delar på kakan och fyller med marsankräm och jag ska säga att det var uppskattat på kaffereasten. Blev även kvar lite så att eftermiddagens deltagare också får något gott i sig. Tycker att det är roligt att glädja andra med något gott. 


I morgon är jag ledig på dagen eftersom vi ska på föreläsning på kvällen, ska en man som heter PG Wettsjö föreläsa om Vinnande Kommunikation, ska bli intressant och jag valde att gå så jag får tänja på mina gränser lite vad gäller min fobi mot större folksamlingar just nu. Det kommer säkert att bli en bra föreläsning med mycket att ta till sig.


 


På Facebook var jag med i en utlottning som mediumet Andreas Österlund hade av 2 biljetter till hans arrangemang "Glimtar Av Andevärlden" och jag VANN!!!!! Woooo hoooo, man skulle skriva varför man ville vinna och jag skrev att jag gärna skulle överraska min vän Madde från Hofors som jag lärde känna när jag bodde där och gick Medial utveckling. Vi har inte setts sedan jag var ner och hämtade Wilma i Gävle för ca 8 år sedan men har i alla fall kontakt via Facebook och ringer även ibland. Hon var den av dem jag lärde känna under tiden i Hofors som var mest rak och den enda som jag ville fortsätta ha kontakt med. Så det var så otroligt roligt att få överraska henne med dessa biljetter till hans arrangemang i Gävle på fredag :) Nu hoppas jag bara att de kommer att få d riktigt trevligt. 


 


Förövrigt så lallar livet på som vanligt, händer inte så mycket men det får jag väl rå för själv då jag inte tar mig någonstans förutom i tanken ;) Nå bra fantasi har jag alltid haft så jag får väl fatisera ihop ett jetset liv med fester, glamour och massor av män som avlöser varandra ha ha ha.... Nja, då är det nog bättre att jag i stället tar tag i det jag funderat på i flera år, att skriva en bok.


Nu tror jag faktiskt att jag ska ta en liiiten nap då jag är otroligt trötter så fortsätter jag skriva finns det nog en stor risk för att jag spårar ut och varken ni eller jag förstår vad jag skrivit ;)

Ha en fortsatt fin dag och sköt om er allihopa.


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards