Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 14 februari 2018

Bitterfittan mitt i veckan ;)

Av Malin - 14 februari 2018 22:29

Så har onsdagen varit och farit, har varit på kursen och även träffat kuratorn som idag verkligen "slog hål" på mig och fick mig att böla igen. Nu har jag lovat att på lördag gå en promenad med min väninna innan hon hälsar på, så som vi alltid gjorde tidigare men som vi inte gjort på länge nu pga min rädsla för dömande människor som egentligen inte finns men som jag skapat i mitt j-a huvud... Jag tror att alla jag möter bara tänker illa om mig, realistiskt vet jag ju att det inte är så, att det är jag själv som dömer mig hårdast och därför bara tror att andra tänker likadant. Ser fram emot promenaden med skräckblandad förtjusning men det måste gå, så är det bara om jag ska komma mig framåt. 

I går var jag också till lasarettet men då var det provtagning, skulle fasta från kl 22 dagen innan och fick inte ens ta tabletterna på morgonen, kissa fick jag inte göra på minst 4 tim innan... Skulle vara där 8.30 så jag ställde larmet på 4.30 för att gå upp och kissa ha ha ha... Som att det hjälpte mycket när det var dags att stiga upp och göra sig i ordning... Nopps... Sedan ville jag göra no2... Testa att göra no2 utan att kissa... Det är ta mig tusan omöjligt så det var ju också bara att glömma... Jädrar vad skönt det var efter provtagningen men hungrig var jag så tur att jag på morgonen hade kokat ett ägg och tog med i handväskan så att jag fick det i mig på kursen. Desto godare smakade frukosten i morse vill jag lova ;)


 


Jag måste bara få visa några otroligt snygga konstverk av konstnären Alex Crieger som jag hittade igår när jag surfade runt då jag inte kunde sova. Detta är bara 3 i en serie och dessa vill jag verkligen ha planscher av att hänga på väggen i mitt sovrum men vet inte var jag ska få tag på dem. Måste kika runt mera och är det någon av er som har tips på en svensk eller utländsk shop så skriv gärna en kommentar :) Får givetvis inte kosta skjortan då denna damen har typ ena fickan tom och andra trasig ha ha ha... Ramar brukar jag fixa själv, billiga träramar som jag sprutlakerar så att de passar motivet. Men visst är de snygga, speciellt för oss som älskar Chanel No5 ;)


     


Från konstverk till något helt annat, annonsblad med felstavningar ha ha ha... Ja, jag vet att jag slirar väldigt mycket på tangenterna här, rättar det som jag ser men vet att det finns mycket felstavningar men jag vet också att läsare oftast kan läsa ändå ;) Felstavningar ja... När jag satt med en telefonist som skulle lära upp mig så satt jag när hon skrev meddelanden och rättade henne gällande komman, stavning, punkter, versaler osv... Till slut trättnade väl stackarn och frågade om jag är svenskalärare... Nä, inte det men när man skriver meddelanden som ska till företag som köper en tjänst så tycker jag nog att man ska dubbelkolla innan man skickar iväg det och detsamma gäller väl annonser. Köper jag som företag en helsidesannons med erbjudanden så må man väl förvänta sig att de som man anlitar kan stava eller :) Slog nämligen upp annonsbladet för att se vad det fanns för erbjudanden, inga som passade mig men omedelbart såg jag en stavning... "Kottletter" :) Jag antar att djuren har en kota och inte en kotta ha ha ha... Vet inte varför jag är sådan som alltid hittar fel, helt i onödan. Och jag är likadan när jag ser filmer men då gäller det kanske inte stavning utan missar. Tex ett par promenerar och pratar, på närbilden har damen handväskan på vänster axel, hepp så är den på höger... Eller hon har rött nagellack, kameran filmar utsikten och kommer tillbaka till paret och då har hon gröna naglar. Sådana små saker som retar gallfeber på mig ha ha ha... Löjligt jag vet.


 


Ja ja, nu ska jag inte tjata om felstavningar osv eftersom jag själv är långt ifrån perfekt ;)

Så idag var det dags för Alla Hjärtans Dag, hoppas att ni fått lite extra kärlek, även nu som liksom mig inte har någon partner för kärlek kan ju spridan på så många sätt och i så olika relationer. På kursen bjöd de på smörgåsar och gelehjärtan men jag äter ju inte det så jag fick vara betraktare ha ha ha... Mitt val och inget som stör mig att andra äter gott :) Igår fick de semlor men jag tackade nej då det skulle beställas, känns rätt skönt att inte ens vara sugen på fika och annat som får min mage att må dåligt. Nå, vad gäller Alla Hjärtans Dag så hoppas jag en dag få bli uppskattad av en man som älskar mig för den jag är, det behöver inte kosta en massa pengar men en middag på tu man hand och att känna sig älskad räcker gott för mig.

Men dejtingvärlden är en djungel och jag har otroligt svårt att lita på män som jag börjar surra med och tror att de antingen gör lek av mig eller bara är ute efter en enda sak. Nåja, en dag ska väl Mr Right komma in i mitt liv hoppas jag  och ta mig med storm när han kommer ridandes på sin vita hingst ha ha ha... Nä nu spårar det ut, kanske för att jag börjar bli trötter i luvan ;) 

Sov nu så gott alla som orkat läsa och även ni andra som direkt hoppat till slutet ;)


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards