Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 20 februari 2018

Av Malin - 20 februari 2018 10:39

Så var det tisdag, i går så kom jag inte tillbaka för att blogga mer som jag hade planerat men mitt huvud var totalt tomt om jag ska vara ärlig. Jag har nästan glömt vad jag gjorde igår men det kan inte ha varit något av värde eftersom jag inte kommer ihåg mycket :) Nåja, lite i alla fall, såg ju lite tv, åt ärtsoppa, surrade med Morten... Ja Morten ja... Vi har fått kontakt igen och ska jag vara ärlig så har jag verkligen försökt att glömma honom men det har inte gått, jag har saknat honom något enormt. Det är inte ofta man träffar en man som man har så mycket gemensamt med och som nästan känns som en manlig kopia av sig själv. Vi har samma värderingar, gillar samma mat förutom fisk och ägg ha ha ha... Utan honom i mitt liv så känner jag mig helt enkelt som halv, tror att ni förstår hur jag menar. Jag kommer ännu ihåg första gången som vi chattade, det var en kille i hans klubb som sa att jag nog skulle behöva prata med hans vp gällande en sak. Vi tog kontakt och redan där, första gången, så stal han mitt hjärta även om vi inte alls pratade om annat än problemet som jag hade uppmärksammat. Vi hade efter det en liten brejk och jag tänkte att han nog inte var intresserad av mig så som jag var av honom men hepp... Så kom ett meddelande från honom och sedan var det kört. Vi får nu se vart det bär och vad som händer men jag ska försöka sluta att sia och bestämma vad han tänker om mig. Det är ju mitt största problem med alla människor jag möter var dag, att jag redan vet vad de tycker om mig och det är aldrig något positivt vill jag lova ;)


Från det ena till det andra, något som hände igår... Startade nämligen dagen med att vara förbannad på en granne som jag smått skällde ut igår. Jag skulle på kursen i vanlig ordning och kom ut med Wilma som min pappa skulle ha under tiden. Mötte denna märkvärdiga och viktiga (enligt honom själv) person, vi surrade om lite av varje och jag nämde två flickor i ca11-12 års åldern i grannhuset som brukar komma över och leka med Wilma när de ser att vi är ute. Är de mörka frågade han... Nej sa jag, två svenska så tjejer... Jasså för i det huset verkar det ju bara bo svartskallar... Svartskallar, sa jag, vad är det för j-a ord? Han fick höra vad jag tycker om hans sätt att prata om invandrare och även vad jag tycker om de som liksom han åker utomlands flera gånger om året men då är minsan "svartskallarna" bra när de betjänar honom och hans fru. Fy vad jag blir förbannad på denna typ av uttalanden och smygrasism. Jag kan tycka att vi tar in för många invandrare och att vi ska ha kortare behandlingstider samt skicka ut människor som inte sköter sig utan utför kriminella handlingar men jag är inte rasist för det. Jag har ju för tusan själv varit gift med en muslim så när folk kastar ur sig sådan här skit kan jag inte låta bli att säga vad jag tycker. 

Jag hade även för 2 somrar sedan en gammal kompis som kom till mig en kväll innan vi skulle ut på krogen. Hon satt och ät det jag bjöd på, drack min sprit och sedan satt hon och började skrävla rasistisk skit utan en tanke på att jag varit gift med en muslim. Behöver jag säga att hon inte är välkommen till mig något mer, komma och sitta och förolämpa mig fy f-n... Samtidigt ringde Morten och hon ville prata med honom och ville bli kompis på FB osv bara för att hon är gift med en norrman själv och hon tyckte väl att Morten var viktig att vara vän med dels för det och för att han då var VP i sin dåvarande klubb.  Nä usch, man kan ha åsikter men man behöver inte vara rasist för det. 


Nå nu har Bitterfittan fått spy lite galla igen ha ha ha... Nä men bara lite tankar och åsikter som är skönt att ventilera ibland så att jag inte exploderar inombords ;) 


Idag har jag täntk göra lite nytta i alla fall, ca 5 L gulaschsoppa :) Det måste ju finnas i min frys men nu var den slut, äter ju alltid soppa till middag. Äter till frukost en halv skål naturell lättyoghurt med liiite osötad müsli och ett kokt ägg, till lunch kan det vara kyckling med wokgrönsaker eller en sallad med kebebkött eller kyckling tex och till middag tar jag soppa eftersom man vid den tiden börjar gå ner i varv. Vägde mig i söndags när jag hälsade på min far och hade då gått ner ytterligare 5 kg så även om min viktnedgång går sakta men säkert så gör i alla fall min kost nytta och det är ju roligt :) Har ju ännu många kilon att gå ner men det är ju en bra början med 10 kg totalt, känner även att det redan gjort att mina knän inte värker lika mycket så förhoppningsvis ska jag snart kunna börja ta lite längre prommisar med Wilma så då ska väl även viktnedgången gå lite snabbare. Jag betalar i alla fall inte en massa pengar var månad för att räkna points eller går på diverse dieter. Jag har efter jag fick diabetes typ 2 bara uteslutit kolhydrater och socker och det ger ju beviserligen resultat vilket glädjer mig mycket :)


Nä nu ska jag ta tag i livet och fortsätta skriva lite till men jag hoppas att ni alla, som orkat läsa, får en fortsatt fin tisdag och glöm nu inte Riviera i kväll ;)


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards