Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 26 februari 2018

Högsommarvärme idag ;)

Av Malin - 26 februari 2018 10:09

Ja idag har vi nästan högsommarvärme om man jämför med den senaste tidens kyla :) -11 var det på morgonen MEN... Det är åter idag denna jäkla snålblåst som gör att det känns dubbelt så kallt. Men bara att gilla läget och ta det för vad det är, skönt att vara inne i alla fall sådana här dagar och jag kan lova att vovven vill inte vara ute länge. Hon kissar snabbt av sig och springer till ytterdörren igen :) Skönare att ligga på soffan inbäddad i filten och snarka tycker hon, se på veterinärerna och småskälla när hon ser katter och hundar ha ha ha... Min lilla gofis.


Måndag idag och tillbaka på kursen efter en rätt sömnlös natt där jag vridit och vänt på mig, luftrören har pipt och det kan driva mig till vansinne ;) Plus att näsan varit täppt, kunde inte låta bli att ta en sprutt nässpray i varje näshål och resultatet blir då fullt med levrat blod i näsan wooo hoooo.... Ja ja, jag vet ju var det kommer i från i alla fall. 

Det var mitt gnäll gällande hälsan och det är lite om man jämför med de som sitter och beklagar sig varje jäkla dag på fejjan om sina förkylningar, för tusan kvinnorna har blivit värre än männen på att klaga vill jag lova. I början så kunde jag önska dem god bättring men nu struntar jag högaktningsfullt i det för man tröttnar faktiskt efter ett tag. Herre jäklar, skulle jag skriva om hur jag mår så skulle jag kunna skriva ett riktigt inlägg varje dag. 


I helgen har det varit lugnt hemma, bara slappat och myst och som vanligt går söndagen åt till att tvätta och förbereda inför kommande vecka. Idag ska jag se om jag kan hitta billig köttfärs någonstans, är så otroligt sugen på köttbullar så jag skulle vilja fixa en laddning på 1.5 kg att portionera och frysa in. Det är så otroligt gott med rårivna morötter till och det fixade jag igår då ICA sålde färska billigt. De blir så saftiga och goda när man haft dem frysta. 

Funderar även om jag ska ta och göra en 5 L gryta med etli kuru fasulye, en Turkisk gryta som är enkel men väldigt god så den kan jag jag rekomendera om ni gillar vita bönor :)


Så spårade det ur ett tag här på kursen och vi kom in på programmet Silikon som gick långt tillbaka och där jag en gång var med och satt i tjejsoffan, blev intervjuad om hur det var att dejta via internet. Så nu måste jag fortsätta med mitt arbete som ska lämnas in på onsdag :) 


Hoppas att ni alla får en fortsatt fin start på denna nya underbara vecka :)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards