Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 22 april 2018

Sköna söndag

Av Malin - 22 april 2018 14:25

En väldigt lugn söndag här, har i alla fall tvättat en maskin, fanns inte mycket då jag mest legat sjuk men nu är det lilla borta i alla fall. Luftrören är bättre men inte 100% än, har ju dock några dagar kvar av kortisonkuren så det ska nog bli bra men halsen har tagit stryk så rösten är inte det den varit ha ha ha... Malin i målbrottet typ. 

Blivit till att man legat och slösurfat på mobilen när man inte orkat vara i farten och alla bilder med bohemiskt mode har gjort att jag läntar till sommaren och även lite nya smycken :) Har verkligen fastnad för dessa härligt somriga boho stil med mycket färg och snäckor. Ska se om jag hittar till bra pris eller om jag helt enkelt tar och fixar till något själv. Jag tror att jag älskar dessa assesoarer för att jag mestadels har svarta kläder och då är det så roligt att få smacka på med assesoarer och skor/sandaler/väskor som är färgglada och somriga. Det jag tycker är tråkigt i vissa fall är att mycket är så dyrt så har någon tips om var på nätet man kan hitta till vettiga priser så tar jag tacksamt emot tips :) 


     


I torsdags kväll kom pappa hem från Spanien där han men min ena brorson hälsat på min bror och hans fru, han hade haft det trevlig men hade givetvis blivit förkyld :( Då kan det bli jobbigt med värmen och det jag tycker är jobbigast är ju att flyga när man är förkyld pga trycket i kabinen. Nå, nu får han krya på sig men märker att han ändå är ner mycket på kolonilotten och igår hade han satt ärtorna till sockerärtor i blöt för att ta och förodla i stugan. Ja ja, det är pappa i ett nötskal men man vilar i alla fall om dagen ett tag efter han ätit så det är bra. Han är ändå 86 år & jämför man med andra i hans ålder så är han i väldigt bra kondition :) Han hade dock sagt åt dem att han inte orkar åka till dem mer men att om han är frisk när han är 90 så kommer han ha ha ha... Det jag tror blir jobbigt när han är ner är att de vill åka runt och visa och då kan han inte ligga och vila ett tag mitt på dagen, det blir liksom mer intensivt plus att det är varmt. Här när han är på kolonilotten kan han ju sätta sig ner och ibland även lägga sig att vila på soffan i stugan. Jag hoppas må bättre i sommar så att jag orkar vara mer där nere så kan jag avlasta honom lite så att han mer får vila och bara njuta av att vara där nere utan att hela tiden göra något. På detta fotot sitter de på den ena av deras terasser, pappa har vänt kepsen käckt men sockorna i sandalerna får vara kvar, kanske rädd för drag mellan tårna ;)


 


Från det ena till det andra... Avicii... Ett sådant tragiskt besked man fick, var min väninna som läste det när vi satt i telefonen och nog blev man minst sagt chockad samtidigt som man inte blev det. Såg ju dokumentären om honom för ca 2 veckor sedan, där såg man en kille som verkligen älskade att skapa musik men som samtidigt inte ville vara i centrum, hade ångest, scen skräck och otroliga smärtor. Trodde ju dock att det skulle bli bättre när han slutade turnera men kanske att det inte blev så i alla fall, inte för att man ännu vet varför han avled. Men de utesluter ju brott, vet vad som har hänt men vill inte gå ut med det i press, skulle det varit naturlig död känns det som att man skulle skrivit att han avled av naturliga orsaker. Ja ja, återstår att se om vi någonsin får veta det. Hur som så går mina tankar till de som lämnats kvar med alla frågor, de som tappat en son, en familjemedlem, en god vän för han verkade vara en genomsnäll människa rätt igenom. Vila i frid Tim. 


 


När vi ändå är inne på dokumentärer så måste jag säga att en ny serie som fångat mig totalt är "Hälsningar Från" :) Snacka om en otroligt härlig serie där olika kändisar reser tillbaka till tiden där de bara var 12 år och med sin familj ska leva så under en helg. Första avsnittet var 1987 med Magdalena Graaf och sist så var det 1975 med Mikkey Dee, snacka om nostalgitripp och man sitter bara och ler hela tiden ha ha ha... Nu till veckan ska de tillbaka till 1968, inget år som jag direkt minns eftersom det är mitt födelseår men det ska ändå bli roligt att se. Någon fler som fastnat i denna underbara serie?


 


Nu ska denna damen ta ut Wilma på en liten kisspaus, sedan tror jag minsann att jag ska ta en varm skön dusch så kan jag ligga liiite längre i morgon :) Back on track till kursen då och jag hoppas att mina tankar är mer samlade nu så att jag kan bli klar med min sista uppgift i engelskan innan alla slutprov. Tycker i alla fall att jag känner mig lite bättre efter att jag börjat med min antidepp.medicin men det tar väl ett tag antar jag och det är ju ingen mirakelmedicin utan man får ju ändå jobba med sig själv. Tvinga sig till saker, har faktiskt varit på 3 kortare promenader med Wilma och märkte att det faktiskt inte är så farligt att möta folk, de tom hälsar ju hi hi hi... Men det är jobbigt när man får lite fobi för vissa saker men som sagt, det är bara att tvinga sig och komma ihåg att hjärnan spelar en ett spratt. Jag har tex inte cyklat sedan -14 då mitt knä smällde när jag skulle upp på cykeln men... Nu ska jag fasen upp på den, jag får helt enkelt öva hur jag smidigast kommer på och av cykelnt utan att belasta knäet för mycket men cykla ska jag, så mycket vet jag :) Jag vill inte vara beroende längre, jag vill vara självständig, jag vill ut och leva så som jag gjorde tidigare. Jag vill inte missa mer av livet, jag vill skapa nya minnen.


Ha nu en fortsatt fin söndag och kom ihåg att vara snäll mot er själva.


Tjillevippen


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards