Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 14 maj 2018

Av Malin - 14 maj 2018 09:39

Hej hopp i galopp, nu vecka med nya utmaningar, dels det sista provet i engelskan på onsdag och kuratorbesök i morgon. Gällande kuratorn då känns det bra nu att komma dit och kunna säga att jag faktiskt börjar att må bättre även om det är en bra bit kvar. Det fick jag erfara i helgen när jag åter hade "sådana" dagar där jag inte kom till skott med något. Mycket tankar om sådant jag ville göra hemma men det kommer inte längre än tanken och sedan slutar det med att jag åter ligger på sängen. Nå, jag satt ju faktiskt ute i solen hela 45 minuter på lördag och jag har ju varit ut med Wilma :) Och i går tvättade jag ju, räknas även om det bara var en maskin och det hängdes på tork i badrummet. 


Efter att ha varit på dejtingsidor nu så har jag funderat på detta med åldersskillnad i förhållanden, anledningen är att jag har 2 yngre killar som visar sitt intresse, en är 29 och den andra 30. Helt underbara killar som man kan prata om djupa saker med men som också har samma sjuka humor som jag har :) Jag har ju alltid haft förhållanden med yngre men då bara med 7-8 års skillnad så detta är något helt nytt och som gör att jag tvekar även om jag fattat tycke för den äldre av dem. Något som jag funderar på då vi kommer från samma ort är ju att någon av deras förälder kan ju faktiskt vara en gammal klasskamrat ha ha ha... Skulle kännas bra konstigt att träffa dem då ;) Sedan är det ju detta med att om det skulle bli seriöst, ja då kan ju jag inte få barn och det vill ju de flesta ha så småningom för det hör ju liksom livet till. Detta är dock bra med han jag fattat tycke för eftersom han redan har barn sedan tidigare förhållande. Herre gud vad det tvillar i huvudet på mig just nu, nå jag ska i alla fall ligga lågt och försöka att ha ett öppet sinne men även lugna mig och inte kasta mig in i något för snabbt... Som tidigare ;) Utan försöka att nu när jag börjar våga ut mer igen ha roligt i sommar med Mari och hitta på roliga saker, gå ut på krogen och träffa folk. Gamla vänner som jag inte sett på flera år just pga mitt mående. 


 


Idag har jag fakttiskt piffat till mig och klätt mig lite mer vårigt, hela vintern har jag ju varit typ svart svart svart i klädseln, bara en orange schal och träningsskor i samma färg. Idag har tagit på ett par highwater jeans ooohhh... Modigt Malin ha ha ha... Mitt silverarmband från Thomas Sabo är utbytt till 3 armband  i orange, rosa och lime och klockan är vit med grön urtavla. Visst är jag modig ha ha ha... Känns i alla fall bra att ha lite färg och att ha kunnat lägga bort koftan. Det är underbart med sol och värme, jag är bara rädd att sommaren kan bli dålig om den kommer för tidigt. Men man ska njuta och ta vara på varje liten stund. Det har jag inte gjort de 4 sista åren känns det som, inte vad gäller sola kanske för jag bor ju på balkongen soliga dagar men för övrigt. Man missar så jäkla mycket när man mår dåligt så mår ni dåligt, tveka inte att be om hjälp i stället för att bara acceptera tillståndet och låta livet rinna iväg. 


 


Sköt om er och njut av livet och vad det har att erbjuda och kom för all del ihåg att vara försiktiga med vad ni säger åt er själva för ni lyssnar på det ;)


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards