Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 21 maj 2018

Måndagstankar igen...

Av Malin - 21 maj 2018 13:35

Tänk vad veckorna går fort och helgerna fick gärna vara liiiite längre tycker jag, speciellt som i helgen då ryggen pajade men jag får vällan skylla mig själv. Jag antar att jag har legat framför ac:n för mycket och då utan täcke så att ryggen fick nog, helgen har jag fått palla upp mig i soffan i vardagsrummet med kuddar för att få en bra ställning och igår var min far snäll och köpte Naproxen åt mig så att idag känns ryggen äntligen lite bättre.

Lite jobbigt dock att inte ha fått något gjort hemma i helgen men det skulle jag väl ändå inte ha fått eftersom jag mår sämre igen blääääää..... Det är så jäkla jobbigt att under en dag ha en massa olika sinnestillstånd, det svänger från att när jag vaknar känna det som att jag kan erövra hela världen till att efter lunch vara helt slut i knoppen och bara vilja dra täcket över huvudet. Att inte orka något, att bara tänka men sedan inte få något gjort är otroligt frustrerande. Beröm dig för de små framstegen säger kuratorn men det är svårt när jag vet hur jag varit och sedan kanske bara vara 10% av den personen nu.

Kom idag på vad läkaren och även kuratorn sagt om medicinen, att man oftast efter några veckor kommer ner i en svacka igen men att det bara är att härda ut eftersom det kommer att vända till det bättre igen. Det är nog där jag är nu för från att inte ha grinat på länge så satt jag och grät ca 1 timme hos min arbetsförmedlare idag. Kommer att sakna henne då hon ska gå i pension men får jag den hon sa så ska han tydligen vara bra och hon kommer att gå igenom oss alla med dem som ska ta över oss. Man är ju så rädd efter att ha haft någon som hjälpt en så mycket att man åter ska få någon som bara klampar på, inte tar hänsyn till ens mående och bara kör över en men är det han som hon sa så kan jag nog vara lugn. 

Så denna veckan blir den sista på kursen och sedan får jag gå hemma till han kallar mig till möte, måste försöka få in lite rutiner så att jag inte faller tillbaka till att stänga in mig för jag vet ju att det mår jag ju absolut inte bra av. Fick även betyget i engelskan i fredags och jag var INTE nöjd med mig själv men å andra sidan var det ju det jag kände efter provet förra veckan, att det skulle gå käpprätt åt h-ete.... Ett C... Bläääääää.... Nåja, det är ju inget som står och hänger med det utan bara jag själv som har så höga krav och som sämst kan acceptera ett B. 

Nä nu ska jag glömma det och försöka njuta av våren och den stundande sommaren. 


 


Efter besöket på AF idag så var det lite över 1 timme till jag skulle på kursen, köpte mig en Sport Lunch och ett öpple, satte mig utanför Folkets Hus, tittade på folk och mumsade i mig min "lunch" som var väldigt näringsriktigt, om man räknar med äpplet i alla fall. Jag tänkte köpa en smörgås med de hade bara sådana där megabaguetter och inte skulle jag klara av att trycka i mig en sådan, alldeles för stor och sedan tycker jag att det är mest bröd i dem och för lite fyllning. Det finns en Grekisk wrap på ICA som jag brukar köpa, den är supergod faktiskt och fylld med sallad, kyckling och fetaostkräm yummy... Det är Nyhléns Hugosons och jag kan verkligen rekomendera den om man bara vill ha något snabbt. 


 


Idag är jag som sagt på kurs på eftermiddagen eftersom jag skulle till AF på förmiddagen, känner mig redan trötter eftersom jag vid den här tiden brukar ligga men ska nog klara mig. Får sova lite när jag kommer hem så att jag orkar med att se Farmen VIP och GW i kväll :) Har i alla fall varit ut med lilla damen på strandpromenaden i morse och nu när hon är hos pappa så lär han säkert efter maten ta en promenad ner på stan med henne och sitta på någon bänk. Jag får ju ibland rätt såligt samvete när jag inte orkar gå sådana långa prommisar med henne som jag orkade tidigare men den orken ska nog komma tillbaka snart igen... Hoppas jag ;) 

 Nä nu ska jag fortsätta göra lite nytta medan jag sitter här men jag hoppas att ni fått en bra start på denna nya veckan och får vara friska och krya :) Önskar er alla en fortsatt fin måndag.


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards