Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 24 maj 2018

Välkommen sommar

Av Malin - 24 maj 2018 09:30

Idag är sista dagen på kursen och jag känner att jag ville skriva något med ljus, färg och glädje men om det spårar iväg till något annat så finns det en anledning och ni få som brukar kika in hos mig är nog vid detta laget van vid mina tvära kast ha ha ha ;) Jag vet inte men även om min depression trycker ner den annars glada, överpositiva Malin så känns det liiiite ljusare idag :) Sista dagen på kursen, blont hår, ankelsmycket med snäckor på plats, neonfärgade armband, sommarklockan på plats, highwater, kortärmat & en man att flirta med... Ja ni förstår vad jag menar :) Malin har släppt in lite färg och ljus i sitt liv så nu ska jag bara försöka att göra det hemma också och få ordningen tillbaka. Så nu när jag blir ledig ska jag försöka att använda de 3 timmarna jag brukar vara på kurs till att ordna hemma så att jag inte bara blir sittandes. Jag vet ju att vid lunch så är jag utpumpad så vill hinna med det jag gör innan dess ;) Bara att få mer ordning hemma kommer ju att hjälpa måendet i rätt riktning, nu ska ni för all del inte tro att jag har ett bombnedslag men jämfört med vad jag som välmående räknar som städat så är det stökigt :) 


 


Jag sitter och funderar på om jag har något extra fint sommarminne men kan inte komma på något specifikt.... Måste förresten ett sommarminne vara soligt och roligt? :) Eller kan det även vara ett grått och tråkigt minne? Hur som, visst har jag mycket sommarminnen men inget som är bättre eller sämre än andra, vad jag kan minnas i alla fall. Tex grisjakt på fältet bakom våran gata, cirkusjobb i stället för konfirmation, hawaii party på hotellet, 15 mil cykeltävling vilket resulterade i låst knä, servering på Midnatssolstrampen, bad med hästar mm mm.... Man har ju gjort så mycket roligt så pass långt i livet och jag hoppas att även denna sommar kunna skapa något nytt minne för förra sommaren skärmade jag ännu av mig och satt mest hemma på balkongen och ut på nöjen har jag inte varit på flera år så jag hoppas av hela mitt hjärta börja på lite bättre så att jag kan pressa mig till att göra mer för jag vet ju samtidigt att ingenting kommer gratis utan att man gör något själv. Ingen har sagt att det kommer att bli enkelt typ.

Så nu hoppas jag att även ni som läser detta kommer att skapa nya härliga minnen i sommar :)


 


Nu har jag 45 minuter kvar woooo hoooo.... Det är grått ute men jag hoppas att det klarnar upp snart igen, tror att jag sak unna mig något gott för att fira hi hi hi... I morse firade jag med att ta en skål yoghurt med müsli till frukost förutom mina 2 kokta ägg ha ha ha.... Snacka lyxfrulle ;) Får se vad jag hittar på idag för gott men till lunch blir det i alla fall gulaschsoppa. Nä nu ska jag surra lite med de andra innan jag slutar. Hoppas att ni alla får en fortsatt fin dag och vet ni vad? Här börjar faktiskt solen att tränga fram i molnen :))


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards