Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 31 maj 2018

Av Malin - 31 maj 2018 22:24

Funderar på en väninna som konstant klagar och är arg på internet, undrar hur hon egentligen mår och har det i sitt liv. Senast i går så kunde de som inte tyckte som henne typ dra åt h-ete och hon skiter fullständigt i om de inte gillar det hon skriver. Hmmmm.... Är man så pass aggresiv och när man skriver så är det typ my way or the highway som gäller, ja då får man nog faktiskt acceptera att folk säger ifrån. Nog för att jag mår dåligt i min depression men jag sitter inte och är otrevlig mot mina vänner :( Jag hoppas att hon snart börjar må bättre och hittar tillbaka till den glada människan jag lärde känna. 


 


Igår så hade jag dejt med kuratorn igen, det börjar som sagt gå åt rätt håll men som hon säger så måste jag har tålamod. Bli snällare mot mig själv vilket jag mycket väl vet och även fortsätta med att utmana mig själv och inte välja den lätta vägen, att stanna hemma. Så idag har jag gjort upp med Mari om att på lördag gå och se på lite finfina bilar som ska visas upp vid FH så Kulturnatta arrangeras. Kommer bli en prövning vägen dit men jag vet att när det väl är gjort så kommer jag vara nöjd men otroligt trött givetvis. Efter besöket hos kuratorn så sov jag i över 3 timmar efteråt. Idag tog jag även en prommis med Wilma längs en mer trafikerad väg i stället för att välja gågatan där jag knappt möter folk. Det gick bra men som vanligt väldigt trött efter och denna gången dessutom med en stor vattenblåsa i var hålfot då jag inte tänkte på att träningsskorna utan knasade iväg i Birkenstock. Att jag aldrig lär mig. Nå det kändes trots tröttheten bra efteråt att jag faktiskt gick den vägen, ett steg i rätt riktning :))


 



Har idag igen ringt till FK om min ersättning denna månad, fick 3 dgr för lite och när jag ringde för en vecka sedan så satt det en snorkig dam och sa att jag inte haft sjukintyg för 2 dgr vilket inte stämde. Jag satt nämligen inloggad på deras sida och såg datumen vilket hon till slut sa stämdet. Sedan sa hon att man kan ju inte fortsätta vara sjukskriven efter slutdatumet om inte nytt intyg skrivits.... Ehhhhh, jag var inte sjukskriven efter, förstår inte hur de går igenom ärendena. Det är andra gången i år som jag får fel så alla ni som har ersättning från FK kom i håg att varje månad checka så att den verkligen stämmer. Nu har jag ju rätt och idag när jag åter ringde så sa hon att de nu hanterar det och att pengarna kommer snarast, ca 2 bankdagar. Skönt när man får rätt i alla fall men man tycker inte att man ska behöva sitta och checka upp om det stämmer varje månad. Ja ja, pengarna kommer om än lite sent ;)


 


Nä nu ska jag göra kväller men först så ska lilla damen få komma ut och kissa av sig inför natten :) Hoppas att ni alla haft en fin vecka så långt och får sova gott för i morgon är det fredag :) Natti natti.


Tjillevippen



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards