Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 4 juni 2018

Av Malin - 4 juni 2018 16:46

Bbbbrrrrrrrr...... Fått stänga min balkongdörr som har stått öppen sedan flera veckor, blåser riktigt kallt ute idag och har ju kommit några droppar regn men väldigt få som inte blött jorden nog så när det ändå ska vara så kallt så kan det väl få komma mer regn för allt som växer. Wilma känner också av att det är sketaväder och har gått tillbaka i sovrummet efter vi hade vart ut nyligen. Önskar att jag hade varit mitt gamla Malin och en sådan här dag orkat röja igenom lägenheten ordentligt men jag har ju i alla fall dammsugit så jag får väl känna mig lite nöjd i alla fall.


 


Igår var jag och Mari på Buketten och inhandlade lite blommor, de jag hade velat ha hade ännu inte kommit så nu köpte jag i stället 10 hänglobelior i lila som jag ska plantera i lådan på balkongen. Hänglobelior blir ju riktigt stora och fina när de mår bra och får rätt skötsel. Har fått en dunk med gödeslvatten som min pappa har blandat till på kolonilotten så att de får lite näring ibland. Men planteringen får nog vänta till i morgon eftersom det blåser enormt idag så jorden skulle nog finnas både här och där på både min och andras balkonger ;) 

Däremot så ska jag i idag ta och fixa till en tårta till företaget där jag har gått på kurs, ska i morgon åka förbi dem till förmiddags fikat. Den brukar vara omtyckt, sätter marsankräm i ett lager och mosade hallon i det andra lagret. Dekorationen blir givetvis osötad grädde med hallon och chokladknappar :) Skulle gärna ha skivat en massa färska jordgubbar på men 60:- per liter!!!!! Nej tack, alldeles för dyrt så det får bli hallon.


 


Fixade igår till sommarens armband, det ena är väl 2 år gammalt och det andra fick bli en fotlänk jag kortade :) Jag har ju fått dille på snäckor nu till sommaren och blev riktigt nöjd med denna kombination som nu kommer få sitta på hela sommaren lång :) 


 



Nä nu ska jag ta och fixa tårtan innan det är dags för middag, känns som att det bara var nyligen jag åt lunch och jag är rakt inte hungrig ännu men måste äta något litet i alla fall eftersom jag ska ta medicinen och gäller ju att inte skippa måltider för viktens skull :) För nu när jag äter alla måltider och skippar kolhydrater och socker så går jag inte upp utan tvärtom ner, så otroligt trevligt att få på sig kläder som man inte fick på förra sommaren ;)


Ha nu en fortsatt fin start på denna måndag och sköt om er allihopa :)


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards