Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 7 juni 2018

Av Malin - 7 juni 2018 11:07

Kom just på att det är torsdag... Det är som att onsdagen inte räknats in för mig så det var en röd dag :) Konstig man kan vara ibland. I morse så regnade det när jag vaknade, ett härligt stilla regn och så välbehövligt för allt som grönskar och speciellt för gräsmattorna som redan är brända på sina håll. Fick äntligen tummen ur röven och planterade blommorna på balkongen vid 8 i morse så nu är i alla fall det gjort. Ska jag bara ta och skura balkongmöblerna, dammsuga och lägga ut mattan så är balkongen klar för sommaren som jag hoppas snart återvänder. Just nu så kikar solen fram bland alla mörka moln men jag tror att det kommer mer regn på ett tag, rätt mysigt det men ibland.


 


Igår hade jag en skitdag... Det var min mobil som ställde till det :( Jag och min far var till graven för att vattna och satte lite blommor vi plockat i vasen. Jag hade lite batteri och den laddade ur, när jag sedan startade upp den igen hemma så hittade den inte SIM kortet. Jag startade om flera gånger, efter ett tag tog jag ur SIM kortet, putsade det, lät mobilen ligga med batteri och SIM kort ca 10 minuter innan jag satte in det igen men samma jäkla problem kvarstod :( Fick låna en Nokia av min brors fru men allt jag har haft i min finns ju inte i den, kom i alla fall på att jag kan använda min utan SIM kort för surf eftersom jag har WIFI hemma och ja det fungerade... Ett tag... Sedan började nästa problem, mobilen stängde av och startade upp konstant av sig själv och något annat är omöjligt att göra :( Så nu måste jag försöka hitta en ny till ett vettigt pris för med ena fickan tom och andra trasig finns det inte pengar till en ny flashig telefon men android måste jag i alla fall ha. Tänk vad ställd man blir när den slutar fungera, jag som skött allt via den har ju nästan fått panik men det måste väl fixa sig... Hoppas jag :)


 


Nä nu ska Wilma få sig lite lunch och jag med på ett tag, blir fläskytterfilé med broccoli och chilibearnaise för mig gott gotti gott gott ;) Och Wilma får sig lite ugnsstekt kyckling med ris. Sedan må jag ut på affären en sväng, har bara några droppar diskmedel kvar så det krisar lite :)

Hoppas att ni alla får en fortsatt fin dag och vet ni vad, i morgon är det fredag igen :)


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards