Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 8 juni 2018

Snart tillbaka till det mobila livet ;)

Av Malin - 8 juni 2018 10:02

Fredag, halvmulet, kallt blääää.... Vädret är verkligen ingen höjdare just nu men har i alla fall nu på morgonen fått dammsugit balkongen, skurat möblerna, lagt ut mattat osv så nu är balkongen redo att inta när sommaren behagar komma tillbaka :) Sommaren är ju som Ledin sjunger kort så man vill ju få ut mesta möjliga av den och jag har ju som bestämt att denna sommar ska bli MIN sommar, den sommaren när jag hittar mig själv igen och mår bättre.


  


Och äntligen är jag snart tillbaka i den mobila världen då min Samsung totalt gav upp, min far var så snäll att han köpte en lite tidig 50-års present i form av en Samsung Galaxy A6, så otroligt snällt av honom    Jag har ju typ haft hela mitt liv i mobilen och knappt slagit på datorn. Det som är mest jobbigt är att jag har en del foton som jag nu inte kommer åt men en del har jag ju delat på fejjan och instagram så dem kommer jag ju i alla fall åt. Jag har alltid kallat mobilen för "min förlängda arm" och nu märker jag ju att det stämmer ha ha ha... Jag har ju dock börjat att surfa mindre och hoppas fortsätta med det för när jag mådde som sämst så var det ju typ min enda kontakt med omvärlden, inte så allvarligt som det låter men jag träffade ju knappt ens min väninna som står mig nära, pratade inte i telefon så mitt sätta att följa alla mina vänner var ju via internet. Och eftersom jag samtidigt hade svårt att sova om nätterna så låg det ju nära till hands att ta fram mobilen. Ska nu försöka fortsätta leva i det verkliga livet så att säga och inte låta mobilen ta en massa värdefull tid av mig :)


 


Fredag idag och det vankas helg igen, ska i dag försöka att plocka lite hemma och koka en gryta ärtsoppa. Lite dammsugning och vaskning eller körning med ångtvätten rättare sagt :) Måste även kila ner och se om det finns några tvätt tider i helgen. Blir nog att i morgon åka med pappa och inhandla någon mer planta till kolonilotten, kanske att vi grillar där nere och äter om det inte är alltför kallt. Alltså, när solen kommer fram så värmer den ju bra men det har ju sista dagarna varit väldigt kalla vindar. Pratade med en kompis i Kiruna i går kväll, där hade de i går morse när han vaknade haft snö bbbbrrrrrr..... Tror inte att jag skulle vilja bo där ha ha ha... 

Annars så vet jag inte vad jag ska hitta på i helgen, kanske ber Mari komma över i morgon kväll, var ju nu igen några veckor sedan sist då jag haft en svacka igen och mest velat vara själv och inte orkat med besök :( Jag får helt enkelt sova någon timme innan så att jag orkar ha lite trevligt med henne, fika och spela lite yatzy :) 


Nu ska jag försöka komma igång, startar med diskningen... Hoppas att ni alla får en riktigt fin helg och njuter av den till max, livet går inte i repris har någon klok sagt ;)


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards