Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 10 juni 2018

Söndagsseg

Av Malin - 10 juni 2018 12:48

Ja jisses vad jag är seg idag och jag vet inte varför, efter att jag hade vart ut med Wilma så kokade jag stuvade makaroner och diskade då jag tänkte att köket blir så varmt senare. Somnade och när jag vaknade kl 12 var jag helt virrig i skallen och trodde att jag inte varit ut med Wilma. Trodde att jag försovit mig innan jag kom på att vi visst hade varit till skogen. Fixade lunch åt oss båda och nu chillar vi igen på varsin soffa, känner inte alls för att göra många knop idag eller ska jag säga några knop alls what so ever. Så det får nog allt vara en lugn skön dag då jag igår dammsög och vaskade på eftermiddagen så lgh är representativ.


 


Igår så pysslades det hemma, var till graven en sväng med min far men blommorna var bra fuktiga så de behövdes inte vattnas. Var till skogen med Wilma och städade sedan som sagt hemma lite eftersom jag hade bjudit över Mari på kvällen. Jag har ju åter haft några veckor som jag inte har orkat med våra lördagsdejter med gottis och yatzy utan bara velat ligga i soffan. Det är så jobbigt att liksom inte orka träffas men ändå sakna personen och de trevliga stunderna vi har när vi väl träffas. Jag ska nu försöka tvinga mig till våra lördagsdejter så att jag inte snart sitter instängd i min trygga lgh igen, det är otroligt lätt att ta den enkla vägen i stället för att tvinga sig att göra sådant som tidigare var naturligt men jag är tvungen att tvinga mig om jag någonsin ska bli den "vanliga" Malin igen.

Vi hade i alla fall en riktigt trevlig kväll där vi först möttes upp för en prommis med Wilma, hamnade vi att sitta på en bänk för att prata men nu har ju myggen börjat visa sig så det blev bara en kort stund :) Sedan åt vi lite gottis, spelade yatzy och surrade om allt mellan himmel och jord. En jättetrevlig kväll som jag hoppas upprepas nästa helg igen :) Nu ska jag ta en treogrogg då jag har skallebang men innan vill jag passa på att önska er alla en fortsatt fin söndag :) Njut av livet och lev det fullt ut.


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards