Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 12 juni 2018

Av Malin - 12 juni 2018 11:48

Ja nu är Wilma ren och fin eller finare ska jag väl säga :) Min dam har aldrig gillat att bli tvättad men kommer ändå in frivilligt i duschen, sedan står hon med svansen mellan benen och hänger med huvudet men hon gör det i alla fall så att man får tvätta henne ordentligt. Sedan ska det springas och skakas ett tag innan hon kan ligga ner och slicka sig då jag "smutsat" ner henne ha ha ha... Vi har lite olika syn på detta med att tvätta sig ;) Passar i alla fall att göra sådant en dag som denna när solen bara kikar fram till och från, det är varmare i luften i alla fall så nog är sommaren som smått på väg tillbaka.


 


Tisdag idag, hela dagen har jag hört... Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, diska i alla fall efter att Wilma fått mat. Skulle behöva storstäda sovrummet men usch vad det tar emot... Jag vet att det inte är jobbigt när man väl kommer igång men jag får ju liksom ingenting gjort, startsträckan är väldigt lång man jag har i alla fall tanken. I morse tänkte jag att gör lite när du går förbi och så i slutet är det inte så mycket, gjorde lite så får se om det fungerar :) Måste ju försöka i alla fall att hitta något system som fungerar för mig då jag inte orkar lika mycket som tidigare. Även nu när jag är hemma om dagarna så är jag trött efter lunchtiden och vill bara sova och det har blivit 2-3 timmar om dagen nu igen. Har varit någon dag när jag inte alls sovit på dagen men då har jag i alla fall legat men de dagarna är lätträknade. Sjukt j-a jobbigt att må så här, att vilja så otroligt mycket men inte orka och inte få tummen ur röven typ. Allt som var så lätt och som man inte ens tänkte på att man gjorde tidigare kräver planering och så otroligt mycket energi. Det är dessutom förvirrande eftersom det inte är kroppen som är trött utan huvudet. Ja ja, får väl acceptera det men jag har alltid varit otålig och ska något ske ska det vara över natten men här får jag nog allt backa och se mig själv besegrad och ha tålamod.


   


Har i morse varit ut med pappa en sväng, köpt 2 vita blommor som ska vara på var sida om skylten på kolonilotten, vi skulle också se på 2 lite större blommor som ska stå i ingången till uteplatsen men det får bli någon annan dag när vädret är bättre. Kan vi efter att ha planterat även ta och grilla lite och vara där nere ett tag. Man ska ta vara på den tiden man har med sina föräldrar, det är dessutom roligt att höra deras historier från ungdomens glada dagar :) Så ni som har äldre föräldrar, umgås med dem, ta er tid för dem då det ger en så otroligt mycket.


 


Nu ska jag ta och fixa lite mat åt damen, blev just varnad av henne att posten kommer ha ha ha... Hon hör när postmoppen kommer och då varvar hon upp och kommer rusande för att varna mig att nu händer det ;)


Önskar er alla en fortsatt fin tisdag.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards