Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 24 juni 2018

Välkommen tillbaka älskade sol och värme

Av Malin - 24 juni 2018 19:45

Så underbart det var att i morse få vakna till solsken så efter Wilma hade vart ut på morgontoaletten och jag fått i mig frukost så intogs solsängen på balkongen. Slog på Turkiska radiokanalen Kral Pop, blundade och vippade med tårna till musiken och fick känsla av att ligga på stranden eller vid poolen i Alanya ;) Tänk vad lite som behövs för att man ska må bättre :) 


 

Tror att jag fortsätter sola på balkongen ;)


Igår var det midsommarlunch hos pappa, redan kl 8.30 när jag ringde så stod han och stekte köttet som sedan skulle få puttra till perfektion. Är det något han är bra på så är det att laga till kött, det blir alltid så otroligt gott. Till det blev det potatisgratäng, bearnaisesås och grönsaker. Till efterrätt hade han köpt en tårta och lite lösgodis då han visste att Kenny & Åsa som skulle komma älskar lösgodis men sällan har det hemma :)
Så för fårsta gången på lääääänge så åt jag med fler än bara pappa och nog gick det bra, var trevligt att träffa dem då jag inte sett dem sedan okt förra året då de varit i Spanien till i slutet av maj. Fick Wilma träffa sin "kusin" Zam så det blev en del bus, lilla damen var så trött när vi kom hem så att det blev ännu en dag när hon inte ens gick till matskålen för att hon var så trött men idag så åt hon med råge efter sina 2 fastedagar ;)
Även min yngsta bror som bor i Stockholm överraskade med ett besök då han åter börjat pola med sitt x som han bodde med för ca 25 år sedan. Har alltid gillat henne så hon är välkommen ;) Och vilken skillnad på honom mot mig... Sedan jag gifte mig har han betett sig som ett j-a stolpskott. Han har inte hälsat när vi setts hos mina föräldrar, han har sagt att jag är bortskämd vilket jag funderat vad han grundat det på med tanke på att han vid det tillfället inte hade en enda j-a aning om vad jag gjorde för våra föräldrar när mamma var sjuk. Nu var det minsann annorlunda, så len i rösten, lyssnade, pratade som folk och var inte en skitdryg idiot längre. Hoppas att hon kan få ordning på honom så han får tillbaka den sociala kompetens han en gång hade. Ja ja, roligt i alla fall för pappa också att han kommer på besök lite oftare då A-K bor i Piteå och han flyger dit rätt ofta.


Skrattade när jag såg pappas dekorationer i köket innan alla kom... 2 muggar, en av Morgan från Ullared och en kopp med fat som han fick av min moster i julklapp men inte vågar använda sedan han fick reda på att den kostar ca 700:- ha ha ha... Men Morgan används nog tror jag :)


 


Nu ska jag ta mig en laxmacka... Kom på att jag inte tagit min medicin och den ska ju tas med mat men jag är inte speciellt hungrig så det får endast bli en laxmacka med isvatten och en nektarin. 

Önskar er alla en fortsatt fin söndagkväll.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards