Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 5 juli 2018

Det går åt rätt håll :)

Av Malin - 5 juli 2018 16:41

Ja förkylningen börjar äntligen vända, rackans vad jag var dålig igår... Min pappa var så snäll att han hämtade Wilma på morgonen och kom med henne på kvällskvisten så jag skulle slippa gå ut. Svettades och halsen värkte som bara den, snorade och slemmade... Jag har ju som för mig att jag någonstans läst att det är bra att svettas ut skiten så kanske var det som gjorde susen för idag har jag i alla fall orkat diska och jag svettas inte alls så efter gårdagen och natten var det i morse skönt att ta sig en lång härlig dusch. Känner mig rätt mycket fräschare nu även om kroppen inte är 100% ännu, är ännu snorig och tungandad som jag alltid blir pga astman. Hittade dock igår Betapred sedan förra gången så det började jag ta igår så att jag ska få upp luftvägarna så nu är damen på G igen ;)


 


Tror även att ingefärsteét gjort sitt, brukar fort få bort det onda i halsen, igår drack jag det med stil i en mugg jag vann för ett tag sedan :) Och vad ännu bättre är att solen är på väg tillbaka woo hooo... Den hade vett att hålla sig borta medan jag var som sämst för den hade inte varit rolig som den värmer. Jag fick ju samma dag som jag blev dålig Hawaiian Tropic oljan jag hade beställt så bara kroppen känns ordentligt frisk ska här solas ha ha ha... Jag måste ju låta som världens solfjant men jag trovs verkligen i solen och har alltid gjort det, jag mår som bäst av sol och värme. Och att sedan få bli lite brun på köpet gör att jag känner mig piggare, friskare och fräschare även om jag invändigt mår dåligt. 


 


Matlusten har också blivit bättre, de dagarna jag har varit som sämst har jag knappt orkat äta och har fått tvinga i mig lite då jag tagit medicin men annars har jag knappt orkat dricka. Bara att gå på toan var ett gissel, hur kissnödig jag satt jag länge och funderade hur jag skulle orka gå till toaletten :)) Man kanske skulle ha katetrar hemma till sådana här gånger ha ha ha... Eller bara släppa och sjunga "kiss i byxan och ha det bra, ligga lite och fundera, det är så varmt som en sommardag, jag tror jag kissar lite mera" ;)) Kanske inte är riktigt frisk än ha ha ha... Eller det blir jag nog aldrig men det är vällan bra att ha lite humor ibland för hur skulle man annars orka.


Nu ska jag vila ett litet tag men först ska blommorna på balkongen få sig en liten "sluring" så att de inte dör. 


Ha en fortsatt fin torsdag alla där ute och hoppas att jag inte tråkade ut er, i sådana fall skulle ni ha klickat vidare tidigare så om så var fallet får ni skylla er själva ;)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards