Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 13 juli 2018

Sommarfesten here I come

Av Malin - 13 juli 2018 10:32

Om ni bara visste vilken överraskning och glädje som mötte mig när jag i går eftermiddag vaknade efter en tupplur. Då kom ett mess från Nathalie med "grattis i förskott" :) Hon, Daniel och Katarina, mina underbara ungdommar har tillsammans köpt ett festivalpass åt mig    De är ju bara för goa och jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är att de kommit i i mitt liv, inte pga gåvor och denna underbara överraskning utan för de personer som de är. Nathalie säger att jag alltid funnits för dem och lyssnat men de har ju gjort detsamma för mig och det är väl så vänskap ska vara. Att man finns för varandra. 

Denna supergåva gjorde mig så glad eftersom jag hade räknat bort detta evenemang eftersom jag typ har ena fickan tom och andra trasig just nu och hankar mig fram. Då kände jag att det fanns viktigare saker att lägga pengarna på än detta evenemang men tack vare mina änglar så kommer jag att få se superbra artister och jag hoppas även att de hänger med själva :) Så nästa vecka torsdag till lördag vet jag vad jag gör på kvällarna :)


 


Från det ena till det andra... Eller det går väl hand i hand på ett sätt, kärleken till goda vänner och kärleken till en man och partner. Varför jag kom att tänka på detta är för att jag är medlem på några sidor där man kan ha turen att träffa någon MEN.... När vågar man släppa in någon och öppna sitt hjärta efter att ha blivit bedragen och fullmatat med lögner... Jag antar att man kanske känner när det känns rätt men vågar man då lita på känslan och hur svårt ska det vara att våga lita på någon igen. 

Jag tror att vi alla eller i alla fall de flesta vill finna den där speciella människan som älskar en med hela sitt hjärta och som samtidigt är en väldigt god vän. Någon som finns vid ens sida i vått och torrt, som stöttar en när marken gungar. Men som även finns där för att ta del av alla glada stunder i livet och som man samtidigt skapar nya minnen med. Jag vill i alla fall hitta den speciella mannen men hur många minor ska man gå på innan "han" träder in i ens liv och hur sargat ska jag tillåta att mitt hjärta blir?

Friskt vågat hälften vunnet har någon klok sagt och visst kan det vara sant så kanske att man ska ge sig ut i dejtingträsket igen. Finns många som vill träffas men jag har svårt att lita på dem och tror typ att alla män bara är ute efter en sak för något som jag märkt när jag är på dessa sidor är att de flesta alltid söker efter något bättre. Man nöjer sig inte med den som det känns bra med utan man tror att runt nästa krök så finns någon ännu bättre. Jag känner mig ärligt väldigt frustrerad och kluven vad gäller detta ha ha ha... Ja ja, man kanske inte ska fundera för mycket utan bara följa med strömmen eller? 


 


Och det soliga fina vädret fortsätter dag efter dag, i går orkade jag dock inte ligga i solen  mer en en halvtimme så det blev en innedag och på eftermiddagen somnade jag i någon timme. När det blir sådant här väder så har jag en benägenhet att komma in i samma dagsschema som man har när man är utomlands med sol, bad osv. Men nu ska jag försöka ta det lugnare och komma ihåg att det inte bara gäller 2 veckor utan jag har tid att njuta av solen och värmen på ett lugnare sätt ;) Nåja, vill jag sola idag så står solsängen utvecklad på balkongen ha ha ha... Men nu ska jag sätta in lite kyckling i ugnen och diska så solsängen får vänta, dessutom var det rätt skönt framför ac:n och det tycker Wilma med ;) 


Ha nu en riktigt fin dag och kom i håg solskyddsfaktor och vatten ;)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards