Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 23 juli 2018

Av Malin - 23 juli 2018 17:12

Ja nu var det några dagar sedan jag skrev, sommarfesten har varit och farit och det var faktiskt riktigt trevligt. Torsdagen var vi och såg Rolandz med Robert Gustavsson och Sabina Ddumba, Chris Kläffors skippade vi då vi hade så trevligt på Maris balkong så vi hörde i stället bara honom på avstånd :) Maris balkong har ju det perfekta läget med utsikt över campingen och älven så där trivdes vi jättebra. Fredagen hoppade jag Brolle eftersom jag hade dåligt i ryggen, fick pms och var dålig i magen... Ja varför inte ta allt på en gång när man ändå håller på ha ha ha... Lördagen knallade vi ner och såg Lena Philipssons superba uppträdande, jag har aldrig varit någon stor lyssnare av henne men det ändras nog nu för hon hade ju faktiskt en heö del väldigt bra texter när man lyssnar på dem. Speciellt en text fastnade hos mig där hon sjung något om att man inte ska spara sig till Jesus utan leva livet typ. Efter hon var klar så öppnades himlen och regnet fullkomligt öste ner och Tor körde över himlavalvet. Vi var verkligen sjöblöta när vi kom hem och det var vi nog långt ifrån ensamma om :) 


     

Fotona tagna av min väninna Mari


Det var som sagt väldigt trevligt men hur lätt var det på en skala från 1-10 att gå på ett evenemang med flera hundar människor från att knappt har varit på något evenemang de sista 4 åren.... Det var en prövning måste jag säga, givetvis svettades jag mer än vanligt och när man stod framför scenen så var benen som gele och darrade. Tänk vad det påverkar kroppen mer än vad man tror. Mari var som kuratorn och sa andra kvällen att nog ska jag klappa mig själv på axeln för att jag gör det bra när jag kommit så långt att jag går ut på ett så stort evenemang och det kanske jag ska göra. Förra året ville jag men vågade inte utan satt hemma på min balkong, lyssnade och önskade att jag hade gått. Sakta men säkert så är jag på väg tillbaka och man får väl vara glad för varje litet steg som man tar framåt. Från och med nu ska jag försöka ge mig själv beröm och så småningom kanske jag tom kan älska mig själv.


 



Ja måste säga att jag känner mig lyckligt lottad som har en vän som Mari, hon har funnits kvar alla dess år när jag mått bläääähhh... Vi har känt varandra sedan gymnasietiden men det var först i 20 årsåldern som vi började umgås, gå på rajtan tajtan och resa tillsammans. Detta är hennes sista semestervecka så på fredag har vi planerat att vara på kolonilotten för att grilla, dricka gott, sola och mysa. Blir min nästa prövning då jag inte varit ner dit längre stunder i år då jag hellst velat hem hela tiden. Nå det ska nog gå bra och kommer säkert att bli riktigt trevligt. Vi hade i helgen väldigt trevligt där vi satt på hennes balkong så jag hoppas att det blir fler sådana kvällar också, kanske även en yatzykväll :) Var ett tag sedan sist. Dessa foton är från torsdags kvällen på hennes balkong.


     


Så är det måndag igen och min mage har ballat ut, måste ta något nu då jag har medicin att ta men jag tror att det bara blir en korvskiva typ och en stor mugg med isvatten. Måste låta magen vila lite tror jag så får jag hoppas att den är på rätt köl i morgon igen :) I fredags hade en väninna lurat Mari att bli medlem på Happy Pancake för dejting och nu har Mari i sin tur lurat dit mig ha ha ha... Nå, vad har man att förlora förutom att bli en erfarenhet rikare ;) Fick för några minuter sedan sms från min flirt i Kiruna... Är ju som honom jag hoppas på, jag har denna gången inte varit på "på" utan låter alltid honom skicka första sms så svarar jag. Vill inte bli för intensiv så att han tröttnar typ ;) 

Nu spårade det ut och jag hoppade från det ena till det andra.... I vanlig ordning ha ha ha... 

Ha nu en fortsatt fin måndagkväll och sköt om er i värmen.


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards